Teak buitentafel

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Jaja, mijn beurt om weer eens wat van me te laten zien. Dat is alweer een tijdje terug. Ik heb lekker lang vakantie gevierd, gefeest en gesport waarbij weinig tijd over was voor houtbewerking. Nu tijdens mijn stageperiode heb ik ook nog niet veel tijd, maar ondanks dat heb ik toch een mooie teaktafel voor mijn ouders kunnen maken. Ik ben er vorige week mee begonnen, eerst alles voor het blad geschaafd en gezaagd. Vervolgens een groef gezaagd en pennen gezaagd. Best veel werk al de smalle latjes. Vervolgens het geheel gelijmd en begonnen met het onderstel. Het was nog even puzzelen hoe ik een verbinding tussen de poten en de regels kon maken. De lange bovenste regel heb ik uiteindelijk met een pen en gat verbinding in elkaar gezet en de rest met schroeven die ik heb verzonken. Vervolgens heb ik daar een teak pennetje in geslagen.

Heb vandaag nog het een en ander geschuurd en zet hem van de week in de olie. Me ouders vinden hem geslaagd en willen er nu ook wel teak stoelen bij. Dat lijkt me een leuk klusje. Maar daarover later meer.

Bij deze, de foto's!

img28341.jpg

img28331.jpg

img28351.jpg


Groetjes,

Lennaert
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Tafel ziet er inderdaad erg elegant uit, maar ik vraag me af of de constructie van het onderstel niet wat magertjes is voor een tuintafel waaraan mensen met grof geweld hun verbrand bbq vlees aan stukken gaan zagen ?
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
coko zei:
Tafel ziet er inderdaad erg elegant uit, maar ik vraag me af of de constructie van het onderstel niet wat magertjes is voor een tuintafel waaraan mensen met grof geweld hun verbrand bbq vlees aan stukken gaan zagen ?

HAHAHA, wat een zelfreflectie! :D


Heel mooie tafel!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.