Mesblok van Amerikaans notenhout, hoe afwerken

HJHvdK

Nieuw lid
14 sep 2011
21
0
Daar is hij dan; mijn eerste echte werkstuk...

Met kerst kreeg ik van mijn werkgever een cadeaukaart van de Bijenkorf. Daarvan heb ik een Global koksmes gekocht. Echt een mes om op het aanrecht te zetten, maar een mooi blok had ik er nog niet voor. Hij lag weg te kwijnen in de besteklade. Daar is nu verandering in gekomen.









Vanmiddag heb ik een plankje Amerikaans notenhout gekocht en daar heb ik een mesblok van gemaakt. Erg straight forward, maar wel stijlvol vind ik zelf. Het blok is nu geschuurd met verschillende korrels, oplopend tot 255.

Heeft iemand een idee hoe ik dit blok het beste kan afwerken?

Lak, beits of wat anders? Heb blok komt (natuurlijk) in de keuken te staan, dus moet wel een spatje water kunnen hebben en ik moet hem af kunnen nemen met een licht vochtige doek met wat afwasmiddel (afwaswater).

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Erg mooi mes !! Global ligt erg prettig in de hand,valt goed mee te werken !!

Het blok ziet er goed uit. Qua afwerking zou ik geen beits gebruiken aangezien het noten al snel donkerder wordt na een laagje afwerkmiddel. Misschien iets van hardwax-oil ?

Er zijn vast wel een aantal mensen die goede suggestie's hebben!!
 

HJHvdK

Nieuw lid
14 sep 2011
21
0
Tijntje zei:
http://www.meubelonderhoud.nl/index.php?item=greenfix&action=article&aid=142&lang=NL

Greenfix! De kleur van het noten wordt iets donkerder (alsof het nat is).


bedankt! Ik kom vanavond nog bij Nijhof, Baarn. Even kijken of ze het daar hebben.

Groeten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.