Nieuwe markeermessen van Chris Versper (Australië)

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Op het Australische houtforum waarvan ik ook lid ben werden deze markeermessen geshowed;
VesperatWIA1.jpg


Het is een samenwerking tussen de bekende houthobbyist Derek Cohen (van http://www.inthewoodshop.com) en de Australische gereedschapmaken Chris Vesper. Het ontwerp is van Derek, Chris maakt en verkoopt ze. Zoals je hier http://www.woodworkforums.com/f152/new-marking-knife-140826/index2.html kunt lezen heeft Derek er verder geen enkel financiëel belang bij of iets dergelijks, maar het is wel gaaf als je eigen ideeën zo benut worden.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Inderdaad een leuk idee en het zijn erg mooie mesjes geworden. Aangezien dat Chris Vesper ze maakt en verkoopt zal er wel een stevige prijskaart aan vast zitten.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
erg leuk inderdaad als iemand anders wel iets verdiend met jouw ontwerp... niet dus. Het minste dat die Chris dan kan doen is een setje afschrijfmesjes kado doen. dat uiteraard naast het steeds vermelden van de naam van de ontwerper.
Iets wat hij in elk geval niet echt doet op de mesjes zelf..
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ha Leroy en Rick,

Ik ben blij dat m'n mesjes jullie zo goed bevallen! Ik werdt door die foto van de Vesper mesjes in ieder geval ook weer geinspireerd voor het maken van wat "WilcoFlier" mesjes. ;)

Soms heb je zo'n bui dan maak je het eerst, en daarna zie je wel wat je ermee doet. Iemand tips?

Attached files
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey wilco
ziet er weer pratich uit ik zou ze zeker in de verkoop doen gr leroy
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Coko, Bobbie en Jan van Dijk,

Ik heb jullie een PB gestuurd!

Aan alle anderen, ze zijn inderdaad te koop! Ik zal binnenkort een advertentie op het marktplein zetten met daarop alle details. Wie interesse heeft kan me ook alvast een PB sturen.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Coko en Bobbie hebben allebei een bloedhouten mesje bij me gekocht, en om alvast een voorproefje te geven, hierbij een foto.

Mochten er nog meer mensen zijn die een uniek markeermesje willen, neem dan contact met mij op om het één en ander te bespreken.

Attached files
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ondertussen ben ik sinds enkele dagen in het bezit van een prachtige bloodwood markeermes van Flier.
Wilco heeft perfect werk geleverd, zowel het draaiwerk als het mesje zelf!
In vergelijking met mijn pfeill markeermes is het mes van de Flier smaller en langer, dit is een voordeel bij het aftekenen van smalle zwaluwstaarten in wat dikker hout, daar kwam de pfeill net wat lengte te kort.

Ik ben er zeer tevreden mee en wil Wilco bij deze hartelijk bedanken voor het maken van een erg mooi en goed stuk gereedschap!
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
ja we hebben een prima gereedschap maker in ons midden ik kan niet wachten op het volgende project van wilco gr leroy
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
coko zei:
Ondertussen ben ik sinds enkele dagen in het bezit van een prachtige bloodwood markeermes van Flier.
Wilco heeft perfect werk geleverd, zowel het draaiwerk als het mesje zelf!
In vergelijking met mijn pfeill markeermes is het mes van de Flier smaller en langer, dit is een voordeel bij het aftekenen van smalle zwaluwstaarten in wat dikker hout, daar kwam de pfeill net wat lengte te kort.

Ik ben er zeer tevreden mee en wil Wilco bij deze hartelijk bedanken voor het maken van een erg mooi en goed stuk gereedschap!

Hallo Coko,

Ik ben net zo blij als jij dat het mesje je bevalt! Erg gaaf dat er mensen met door mij gemaakt gereedschap werken. Veel plezier ermee, en zegt het voort!
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Bij mij is ook het mesje vanmiddag gearriveerd, ziet er prachtig uit, Wilco een mooi stukje vakwerk.

Voorlopig zal ik hem veilig opbergen, want ik ben met het bouwen van m'n werkschuur (van hout) nog niet zover dat ik weer serieus met hout aan de gang kan gaan (meubels).

Bedankt wilco
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey wilco
ik heb een mini flier gemaakt gewoon een probeersel mijn eerste draaiwerkje
gr leroy

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.