Aankoop via ToolNation.nl

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb voor de zekerheid een mail gestuurd naar Festool om eens te informeren naar de registratie en garantie.
Zou me anders ook wel een pak geld kunnen besparen...
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Nog geen reactie gekregen van Festool zelf, maar Toolnation liet me het volgende weten:

Beste,

Alle machines van Festool hebben 5 jaar garantie bij ons.
3 jaar van Festool en 2 jaar van ons.

Dit is geldig voor heel Europa en u kunt de machines registreren via de onderstaande link:

https://www.festool.nl/Service/all-inclusive/Pages/dealer.aspx?did=10951473

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Daniel Dirks



Goed nieuws dus, dit gaat me een pak centjes besparen :)
 

jojo

Nieuw lid
18 aug 2014
4
0
Midden-Limburg
Dit verhaal kan ik alleen maar bevestigen.
Toen ik registreerde heb ik ook de bevestiging en het garantie bewijs van Festool via Email binnen gekregen.
Zelf heb ik de kapex 120 en geen haar op mijn hoofd dat daar spijt van heeft heerlijk materiaal om mee te werken.
Ik zou zeggen geef je zelf een sint en kerst kado ik denk niet dat je daar spijt van krijgt maar nogmaals het is
jou beslissing jij moet er achter staan succes groetjes Jojo.:)
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Al verschillende keren besteld bij Toonation, en uiterst tevreden.
De laatste keer was er een pakje zoek (afgeleverd bij een (verkeerde) buurman), en ook daarbij werd ik goed geholpen.

Kocht als laatste de invalzaag van Bosh Blauw, met twee geleiderails van 160cm + koppelstuk, alles voor zo'n 400€.
 

Vince-NH

Nieuw lid
30 nov 2014
7
0
www.vsltechniek.nl
Ja heb aardig wat spul bij deze webshop vandaan ondertussen waaronder een invalzaag en bijbehorende stofzuiger van festool.
beide keren ook gelijk na invullen etc een registratie formulier ontvangen van festool.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb er 1 keer iets besteld en dit werd vlot afgehandeld.
Intussen 2 keer contact gehad via mail en enkele uren later kreeg ik al een mailtje terug met de nodige informatie, zelfs op een zaterdag (ze zijn blijkbaar niet in de weekends open).
Ik heb er dus vertrouwen in :)
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Toolnation is een goede webshop en winkel. Het nodige daar gekocht maar geen machines want die koop ik in mijn woonplaats omdat bij mankementen heen en weer zenden te omslachtig is.

Als je een account hebt bij festool kan je zelf je machines aanmelden (zo doe ik het altijd) , gewoon typenr en serienr invullen. Er zijn ook bedrijven die het zelf doen. Handige van een account bij Festool is dat je ook kunt zien wanneer een machine uit de garantie is.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Toolnation is een goede webshop en winkel. Het nodige daar gekocht maar geen machines want die koop ik in mijn woonplaats omdat bij mankementen heen en weer zenden te omslachtig is.

Dat is bij mij ook het struikelpunt, mijn lokale dealer is hier slechts enkele km's vandaag, maar aangezien ik stelselmatig wil investeren in nieuw werkmateriaal (invalszaag, afkortzaag, frees, decoupeerzaag, ...) wordt het verschil in prijs gewoon enorm groot.
Voor de 4 bovenstaande machines kom ik al snel op een verschil van bijna 625€, dat is toch al heel wat...
Bovendien geeft men bij Toolnation nog eens 2 jaar extra garantie op Festool, dus een mens gaat dan al eens nadenken :)
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Ik weet natuurlijk niet waar je woont Den Deze maar Toolnation heeft 2 locaties. Een in Beek en een in Nederweert. De laatste is overigens alleen voor zakelijke klanten.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Als je een ruim assortiment Festool inkoopt en dat hoeft helemaal niet allemaal tegelijk kan de festool dealer je gemakkelijk 15% korting geven
en soms zelfs 20%, daarom koop ik ook gewoon in bij mijn dichtsbijzijnde dealer. als de dealer in deze tijd met internet aanbiedingen korting weigeren te geven
gewoon een andere dealer zoeken :cool:
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Als je een ruim assortiment Festool inkoopt en dat hoeft helemaal niet allemaal tegelijk kan de festool dealer je gemakkelijk 15% korting geven
en soms zelfs 20%, daarom koop ik ook gewoon in bij mijn dichtsbijzijnde dealer. als de dealer in deze tijd met internet aanbiedingen korting weigeren te geven
gewoon een andere dealer zoeken :cool:

Yep, zo heb ik dat ook afgedwongen bij mijn dealer. Zit vaak maar een paar tientjes erboven en daar ga ik niet moeilijk over doen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik weet natuurlijk niet waar je woont Den Deze maar Toolnation heeft 2 locaties. Een in Beek en een in Nederweert. De laatste is overigens alleen voor zakelijke klanten.

Ik woon in België, regio Mechelen :)
Ik zie nog wel wat ik ga doen, geen idee dat mijn dealer echt korting geeft, dat kan ik altijd eens navragen :)
En eigenlijk ben ik een slechte onderhandelaar, lol :D
De dealers in België geven eigenlijk geen korting op de machines zelf dacht ik.
Onlangs heb ik hier ergens gelezen dat er iemand een 5-tal machines wou aankopen van Festool en bij meerdere dealers enkel korting kreeg op de accessoires.
 
Laatst bewerkt:

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Anderen ook problemen met vertraging van levering op dit moment?

Vorige week maandagochtend (29/12) een bovenfrees (Festool OF1010) besteld. Einde week gevraagd wanneer er geleverd ging worden. Afgelopen maandag is 'midden week' beloofd. In nieuwe mail van vandaag wordt het (einde deze week of) begin volgende week. Eerder geen problemen gehad met toolnation. Prijzen zijn overigens 5% duurder in het nieuwe jaar (einde 2014: -20%, nu -15% op adviesprijs). Dus bij een ander shoppen heeft even geen zin.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Nee, had de 31e een TS55 invalzaag gekocht, gister bezorgd. Even gekeken, is nu 115 euro duurder, en heb het 2015 model gekregen met extra zaagblad voor de 2014 prijs van 515 in plaats van 630 nu. :)
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik woon in België, regio Mechelen :)
Ik zie nog wel wat ik ga doen, geen idee dat mijn dealer echt korting geeft, dat kan ik altijd eens navragen :)
En eigenlijk ben ik een slechte onderhandelaar, lol :D
De dealers in België geven eigenlijk geen korting op de machines zelf dacht ik.
Onlangs heb ik hier ergens gelezen dat er iemand een 5-tal machines wou aankopen van Festool en bij meerdere dealers enkel korting kreeg op de accessoires.

Dat speelde een tijdje geleden. Maar Festool is op hun vingers getikt vanwege de prijsafspraken die ze met hun dealers maakten.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Intussen nog enkele bestellingen geplaatst, waaronder de Festool OF1010, alles netjes geleverd.
Afgelopen zondag nog een bestelling geplaatst, maar tot op heden ook nog niet verzonden.
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Ondanks geen respons over de ervaringen, vandaag besloten om de tafelverbreding, verlenging en lengteaanslag te bestellen bij Maschinen Kimpfbeck Handels-GmbH. Netto verschil met Toolnation €109 met verzendkosten erbij €96. De leverancier waar ik normaal koop was het verschil nog iets groter.

Voor machines zou ik het risico niet nemen want is er iets defect of mankeert er wat aan dan is het lullig -om met een elders aanschaft gereedschap- bij mijn vaste leverancier binnen te huppelen. Echter een prijsverschil van €120 voor aluminium hulpstukken is me te gortig.

Zal nog berichten hoe e.e.a. wordt afgehandeld, qua levertijd, communicatie en verpakking.

@Huib: heb je al ervaringen wat betreft de levering uit Duitsland? Zit zelf naar aanleiding van deze thread naar een OF1010 te kijken. Ik heb 'm al een keer of drie in m'n winkelmandje geklikt, maar de verleiding nog kunnen weerstaan...
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Anderen ook problemen met vertraging van levering op dit moment?

Vorige week maandagochtend (29/12) een bovenfrees (Festool OF1010) besteld. Einde week gevraagd wanneer er geleverd ging worden. Afgelopen maandag is 'midden week' beloofd. In nieuwe mail van vandaag wordt het (einde deze week of) begin volgende week. Eerder geen problemen gehad met toolnation. Prijzen zijn overigens 5% duurder in het nieuwe jaar (einde 2014: -20%, nu -15% op adviesprijs). Dus bij een ander shoppen heeft even geen zin.

Is dit Toolnation zelf dat de prijzen heeft opgedreven of is dit bij de machines in het algemeen?
Indien bij Toolnation alleen, dan is de kloof tussen hen en de lokale dealer opeens wel een pak kleiner geworden.
Als ik dit had geweten dan had ik ook nog snel even de TS55 meegenomen :)
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
In het verleden ook geen problemen gehad met Toolnation, echter mijn bestelling van 30 december is ondanks toezeggingen nog steeds niet in zijn geheel geleverd.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
@Huib: heb je al ervaringen wat betreft de levering uit Duitsland? Zit zelf naar aanleiding van deze thread naar een OF1010 te kijken. Ik heb 'm al een keer of drie in m'n winkelmandje geklikt, maar de verleiding nog kunnen weerstaan...

ja bij deze leverancier een lengteaanslag, tafelverlenging en verbreding gekocht voor de cms tafel. Zat dik €100 euro verschil in met Toolnation. Alles is netjes afgeleverd maar het werkte net even iets anders dan voor 16.00 uur besteld morgen in huis. Reken vier tot zeven werkdagen.

Als je een account aanmaakt dan is de order status te volgen en je krijg bericht wanneer de verzending heeft plaatsgevonden. Ga er zeker nog een keer iets bestellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.