Aankoop via ToolNation.nl

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
Maandag heb ik dus bestelling geplaatst en vandaag is reeds de levering.
Deze moregn bekijk ik de dagaanbieding van Toolnation en tot mijn verbazing diezelfde MT in aanbieding (enig verschil goedkopere en kortere liniaal)

Dus een mail verstuurd naar Toolnation:
Vandaag levert UPS de Mafell MT55 cc in Maxi-MAX met geleidingsliniaal F160 + 3 extra zaagbladen!.
Net vandaag is jullie dagaanbieding dit toestel tegen een verminderde prijs (571,14 incl btw)
Kan ik als compensatie geen tegoedbon voor mijn volgende bestelling.[/
color]

na 30min antwoord van Toolnation:
U heeft gelijk, deze machine heeft u besteld en nu is deze helaas in de dagactie.
Echter wordt deze in de dagactie met de goedkopere Festool liniaal geleverd en de uwe met de F160 Mafell Liniaal. Wij kunnen een restitutiebedrag aanbieden van 88,00 Euro


van klantvriendelijkeheid en snelheid gesproken...

Dus inderdaad een te consulteren webshop
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Goed om te zien dat iedereen zo lovende reacties heeft over Toolnation, helaas heb ik tot nu toe geen goede ervaringen.

Zo'n 1,5 week geleden een lamello machine besteld. Deze zou volgens de site gewoon op voorraad moeten zijn, maar heb na een week wachten, toch maar een mail gestuurd waar die blijft. De volgende dag kreeg ik reactie dat de lamello machines niet meer op voorraad waren en eind week 40 de verwachte levertijd zou zijn. Dat was dus vorige week en heb gister nogmaals een mail gestuurd dat ik nog steeds niks heb gehoord van een eventuele verzending bij Toolnation. Jammer dat je ruimschoots van te voren een product besteld, waarbij aangegeven staat dat deze in voorraad is, maar nu in de problemen komt omdat ik hem morgen nodig heb. Al helemaal vervelend dat op mijn mail van gister, vandaag gewoon niet gereageerd is. Ik weet niet wat het is met die fantastische service van die gasten, maar bij mij scoren ze héél laag. Damn, wat baal ik hier van.
 

RMMM

Nieuw lid
19 nov 2011
2
0
Ik heb geen slechte ervaring met Toolnation.nl gehad. Voor mijn Atelier 4 nieuwe machines gekocht Mafell + Festool en gratis accessoires kunnen uitzoeken. Mooie prijs en binnen 24 uur geleverd. Maar de prijs was een, maar de uitleg van het gebruik van de Mafell invalzaag en decoupeerzaag was top. Wow wat een machines. Hier kan Festool echt niet tegen op. Festool TS is goed maar de MT 55 is zeker 2 x zo goed. En dan paste deze ook nog op mijn Festool geleiders die ik nog had. En dan de Decoupeerzaag, 900 Watt! Zelfs natuursteen kun je met deze zaag zagen. Ben je op zoek naar een top decoupeerzaag, vergeet de rest ga voor een Mafell. Kan niet meer zeggen dan uitermate tevreden.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
297
9
Heist o/d Berg
Dif, ben je al eens gaan zien bij Goyvaerts in Berlaar (Heikant) ? Die hebben het ganse Festool gamma, ze geven geen kortingen maar hebben heel scherpe prijzen, ik heb er een Tormek 7 gekocht( is wel geen Festoolzaag :roll: ) voor 470 euro. Die staan overal 500+ .
En ze zijn zondagvoormiddag ook open :)
gr,
Danny
 

Sonfus01

Nieuw lid
30 sep 2011
3
1
ook spullen gekocht via ToolNation snel geregeld en mooie Festool Deal met 3 accu's elders niet gezien.
Wie gaat er nog naar een winkel?? Online is zoveel te krijgen. Nog een goeie winkel is www.garnotec.be veel frezen en zaagbladen WOW wat een keuze.!
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
193
41
Zou graag willen dat het anders was, maar heb hier nu 5x wat besteld en 4x problemen gehad. Verkeerd artikel geleverd, of onvolledig geleverd. Eerste levering is dan vaak snel, maar met terugsturen, opnieuw leveren etc. duurt het dan toch erg lang en de mailtjes zijn ook niet erg vriendelijk. Toch volgende keer maar eens ergens anders bestellen, vaak zijn online wel vergelijkbare prijzen te vinden.
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Ik vind die nepperij van de ' dagaanbieding ' treurig. Ook had ik een issue toen ik mijn makita sp6000 wilde registreren en dit niet kon omdat de machine niet geproduceerd was voor Nederland. Ze hebben een goede naam maar je moet kennelijk wel mazzel hebben
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ik heb mijn Festool Midi, dts 400 en TS met 2 linialen bij Toolnation aangeschaft. 1 van de linialen is een LR32 model. Heb ze toen een mail gestuurd wat hun laagste prijs waarvoor. De prijs was nog weer wat lager dan de internet prijs. Er valt dus nog wel te handelen, vermoed wel pas bij hogere bedragen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb intussen ook al eens een bestelling geplaatst bij deze shop en alles werd vlot en snel behandeld.
Ik heb ook gezien dat de prijzen van Festool ook een pak lager liggen dan hier in België.
Bv de Kapex 120 kost daar 1136€, terwijl dit bij mijn lokale dealer 1390€ is.
De TS55-plus kost er 458€, bij mijn dealer komt deze op 589€.
Voor beide toestellen toch al snel een verschil van 385€...

Maar heeft iemand een idee hoe het zit met de garantie? Want eigenlijk koop ik mijn toestellen in het buitenland en eerlijk gezegd ben ik altijd al wat terughoudend geweest om machines online aan te kopen.
 

Jonathan

Actieve deelnemer
20 apr 2012
58
2
België
Bij ons in Belgie is alles beduidend duurder vergeleken met onze buurlanden. Verder is het aanbod altijd ook veel beperkter.
Ze snappen het dan niet dat mensen in de buurlanden kopen... :rolleyes:
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik heb intussen ook al eens een bestelling geplaatst bij deze shop en alles werd vlot en snel behandeld.
Ik heb ook gezien dat de prijzen van Festool ook een pak lager liggen dan hier in België.
Bv de Kapex 120 kost daar 1136€, terwijl dit bij mijn lokale dealer 1390€ is.
De TS55-plus kost er 458€, bij mijn dealer komt deze op 589€.
Voor beide toestellen toch al snel een verschil van 385€...

Maar heeft iemand een idee hoe het zit met de garantie? Want eigenlijk koop ik mijn toestellen in het buitenland en eerlijk gezegd ben ik altijd al wat terughoudend geweest om machines online aan te kopen.

Hier is de Kapex nog goedkoper
http://www.maschinenhandel-kimpfbec...E/?ObjectPath=/Shops/61521914/Products/561283

Garantie mag geen probleem zijn, maar als je de machine terugbrengt bij je plaatselijke dealer waar je hem niet gekocht hebt doen deze wel moeilijk
omdat je de machine niet daar gekocht hebt.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dealers weigeren soms garanties over te nemen van andere merken maar bij Festool mogen ze dat in theorie niet, dat maakt deel uit van hun contract denk ik. Als je dit aan festool doorgeeft dan worden ze op de vingers getikt.
Maar ik zet mij ook wel in hun plaats dat dat niet aangenaam moet zijn, dus 90% van mijn machines komen van bij de lokale dealer. Daar kan je toch een gelijkaarde korting krijgen in de vorm van accessoires.

Zelf bestel ik regelmatig bij Toolnation, een paar keren problemen gehad met iets dat er niet bij zat, of het verkeerde aantal. Onlangs twee set deals van 8 klemmen elk besteld, maar er zaten maar 2 klemmen in de doos. Volgens mij ligt de werkdruk daar nogal hoog en kunnen ze de tijd niet altijd nemen om alles goed na te lezen.
Iedere keer werd het probleem snel en zonder vragen of moeilijk doen geregeld.
Want als je het pakket aantekent voor ontvangst dan moet je in theorie eerst checken of de inhoud klopt, anders kan je in niets meer claimen.
Eén keer voorgehad bij gerschwitz Duitsland, een aantal zaken besteld en één accessoire miste in de systainer, volgens hen kon dat niet en daarmee was de discussie over.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Dealers weigeren soms garanties over te nemen van andere merken maar bij Festool mogen ze dat in theorie niet, dat maakt deel uit van hun contract denk ik. Als je dit aan festool doorgeeft dan worden ze op de vingers getikt.
Maar ik zet mij ook wel in hun plaats dat dat niet aangenaam moet zijn, dus 90% van mijn machines komen van bij de lokale dealer. Daar kan je toch een gelijkaarde korting krijgen in de vorm van accessoires.

Zelf bestel ik regelmatig bij Toolnation, een paar keren problemen gehad met iets dat er niet bij zat, of het verkeerde aantal. Onlangs twee set deals van 8 klemmen elk besteld, maar er zaten maar 2 klemmen in de doos. Volgens mij ligt de werkdruk daar nogal hoog en kunnen ze de tijd niet altijd nemen om alles goed na te lezen.
Iedere keer werd het probleem snel en zonder vragen of moeilijk doen geregeld.
Want als je het pakket aantekent voor ontvangst dan moet je in theorie eerst checken of de inhoud klopt, anders kan je in niets meer claimen.
Eén keer voorgehad bij gerschwitz Duitsland, een aantal zaken besteld en één accessoire miste in de systainer, volgens hen kon dat niet en daarmee was de discussie over.

Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland MAG je het pakket niet openen voordat je tekent. Dat is ook logisch, want de postbode gaat niet over de inhoud. De inhoud valt onder het postgeheim en mag daarom niet door de postbode geopend worden. Zo lang er niet voor getekend is, is het pakket nog in beheer van de vervoerder. En geldt het postgeheim.. De vervoerder is ook geen partij in een discussie of iets wel of niet in de doos zat, tenzij de verpakking duidelijk beschadigd of geopend is. Je tekent ook niet voor de inhoud, maar enkel om te bevestiging dat je een pakket hebt ontvangen. Het is als opdrachtgever ook niet in jouw belang om het pakket te openen voordat ervoor getekend is, omdat je dan in de schemerzone komt wie er op dat moment verantwoordelijk is voor het pakket.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dan zit ik mogelijk verkeerd, maar de pakbon met de inhoud zit er altijd op geplakt in een openbaar zakje dus eender wie kan lezen wat er in zit en hoeveel, dat moet ook voor eventuele vliegende douane controle. Ik meende dat sommige handels het tekenen voor ontvangst beschouwen als bewijs dat je de inhoud hebt nagezien en dat er geen schade is. En dat de leverancier getuige is, anders is het woord tegen woord en kan iedereen zomaar claimen dat de inhoud niet klopt?

Ik heb ook al paketten ontvangen waarop stond dat het door de koerier dienst geopend was, nagekeken en in een andere doos gestoken omwille van beschadiging.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Hier is de Kapex nog goedkoper
http://www.maschinenhandel-kimpfbec...E/?ObjectPath=/Shops/61521914/Products/561283

Garantie mag geen probleem zijn, maar als je de machine terugbrengt bij je plaatselijke dealer waar je hem niet gekocht hebt doen deze wel moeilijk
omdat je de machine niet daar gekocht hebt.

De prijzen even bekeken en die zijn gunstig. Zou daar best de tafelverbreding en verlenging plus de lenteaanslag voor de CMS willen kopen maar heb geen ervaring met deze site. Iemand die daar wel eens iets besteld heeft.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Ondanks geen respons over de ervaringen, vandaag besloten om de tafelverbreding, verlenging en lengteaanslag te bestellen bij Maschinen Kimpfbeck Handels-GmbH. Netto verschil met Toolnation €109 met verzendkosten erbij €96. De leverancier waar ik normaal koop was het verschil nog iets groter.

Voor machines zou ik het risico niet nemen want is er iets defect of mankeert er wat aan dan is het lullig -om met een elders aanschaft gereedschap- bij mijn vaste leverancier binnen te huppelen. Echter een prijsverschil van €120 voor aluminium hulpstukken is me te gortig.

Zal nog berichten hoe e.e.a. wordt afgehandeld, qua levertijd, communicatie en verpakking.
 

AceSpider

Nieuw lid
15 okt 2014
2
0
Al meerdere keren machines besteld en zeer tevreden van hun service ! Ook bij probleem bv door verkeerde levering type zaagblad, direct antwoord op men mail en oplossing van het probleem door dag erna al het juiste zaagblad op te sturen en het verkeerde te laten ophalen. Is mijne vaste site geworden voor de bestelling van men verlanglijstje gereedschap en machines :)
 

jojo

Nieuw lid
18 aug 2014
4
0
Midden-Limburg
heb al meerdere spullen gekocht bij ToolNation.nl en altijd alles zelf afgehaald bij hun in Beek.
ik heb er zover goede ervaringen mee en tot nu toe heb ik alles goed kunnen registreren
voor garanties van zowel Festool als Metabo en wat mij betreft zijn bij hun de prijzen scherp en
loont het zich.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.