frans steld zich voor

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
hallo,

Ik ben Frans uit Gouda en mijn hobby/werk is boomverzorging.
Mijn broertje heeft mij echter aangestoken met houtbewerking.
Ik neem/zeul nu allemaal leuke stukjes hout naar huis en kan daar dan lekker mee rommelen.
Koop hier en daar een beitel, een schaaf, een guts of een haalmes.....
Zo kan ik dan weer lekker rommelen met hout.

Vorige maand heb ik geleerd beitels te slijpen (wat mij overigens goed af gaat, maar dat er zijde :)
Pasgeleden heb al een mooie houten hamer gemaakt van esdoorn.
Voor mijn garage heb ik een luchtdroger(tje) gekocht, wat redelijk werkt.

ben al bezig geweest met pen en gat verbindingen in wat takken en stammen
ben momenteel bezig met een robinia pseudo acacia stam van een begraafplaats uit houten
deze zit vol met wortelknollen.

door mijn werk kom ik veel leuke stukken hout tegen en wil die heel graag laten zien,
eventueel somige van de hand doen ivm ruimte gebrek.

de mooiste houtsoorten vind ik: esdoorn, acacia, somige kers, appel/peer, thuja ( redwood ), taxus.

mijn youtube kanaal van mijn bomen werk http://www.youtube.com/user/MrFransie85?feature=mhee

wat foto's van mij en van mijn laatste project











 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Welkom! Leuk om nog een zager te zien op het forum. Ik werk ook met massief hout en stammen die ik verwerk tot meubels of schalen e.d. Ik zal je toevoegen op Youtube, kan je ook eens zien wat ik ermee uitspook.

Zéér mooi hout trouwens, daar ga ik van kwijlen.. Je kan er heel veel mooie tafels van maken. :eek:
Jammer dat Gouda wat ver weg ligt, anders had ik wellicht iets leuks te ruil voor wat stukken van die Robinia..
 

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
ha dat is toevallig zat gister lekker te googlen en heb jouw site al vol bewondering zitten bekijken
voor ik mij hier inschreef!

Welkom! Leuk om nog een zager te zien op het forum. Ik werk ook met massief hout en stammen die ik verwerk tot meubels of schalen e.d. Ik zal je toevoegen op Youtube, kan je ook eens zien wat ik ermee uitspook.

Zéér mooi hout trouwens, daar ga ik van kwijlen.. Je kan er heel veel mooie tafels van maken.
Jammer dat Gouda wat ver weg ligt, anders had ik wellicht iets leuks te ruil voor wat stukken van die Robinia..
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Thx. :)

Heb je als boomverzorger niet de meest ideale toegang tot meer hout? Of kom je maar zelden hout tegen zoals die Robinia? Ik stel me zo voor dat je geregeld bijzondere bomen tegenkomt. Ik werk in een botanische tuin en heb zo toegang tot bijzonder hout, maar veel is dat ook niet.. Ik zit wel achter kapvergunningen in de krant aan, maar dat moet je ook maar geluk hebben dat je iets vindt, en soms nemen mensen niet de moeite om te reageren op mijn brief. Kwam ik laatst weer langs 'mijn' een Berk vol bulten, hadden ze die al gekapt en afgevoerd...verd. :evil:

Zo te zien heb je daar de ruimte om te zagen zonder dat mensen er last van hebben, dat is haast een voorwaarde wil je dingen gaan maken. Doe je dit met je eigen motorzaag of de zagen van het werk?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
" ik had nog zo gezegd......geen bommetje !!!!" , gaaf filmpje van het kappen van die populier!!!!

Je hebt mooi stukken hout liggen waar menigeen van gaat kwijlen,hahahaha!!

Welkom op het forum en we zien de foto's van je werkstukken graag tegemoet.,
 

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
ik heb veel plannen en kom inderdaad veel hout tegen, soms is het echt zonde wat er in zon chipper verdwijnt of voor brandhout weg gaat. misschien als ik volgende x eens wat byzonders heb, kan ik
het iemand hier gunnen, want kapot hakke voor chips kan altijd nog.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.