Stofmasker 3M

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hey,

Ik heb onlangs nogal wat gezocht naar een goed systeem voor een stofmasker met P3 filters (fijn stof) en ik ben uitgekomen op het systeem van 3M met 2 verwisselbare filterhouders.

Je kan daarin kiezen tussen de reeksen 6000, 7000 en 7500. Deze werken allemaal met dezelfde filters, enkel verschil wat betreft draagconfort en uitademventiel.

Nu wil je enkel stoffilters gebruiken, dan heb je een filterhouder (type 603) nodig. Deze kan je echter niet per setje van 2 kopen, maar dat moet ineens een hele doos zijn van 16 stuks... zucht :p

De rest van deze maskers kan je wel los kopen. Nu als er iemand op dit forum interesse heeft in deze filterhouders, laat het me dan weten. Ik heb toch net zo'n doos gekocht en zal er dus wel wat over hebben..

Moest er iemand verder nog problemen hebben met het aankopen van andere losse onderdelen (filterdeksel of de filters zelf), laat het me dan weten, die kan ik wel los krijgen.
[url=http://solutions.3mbelgie.be/...lutions.3mbelgie.be/3MContentR ... =ImageFile[/url] (link naar de catalogus)
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
97026.jpg


Ik heb zelf deze. Bevalt me goed. Redelijk comfortabel, filtert uitstekend in mijn zéer stoffige werkplaats, zelfs met haargroei. Filters koop ik per 6 of een volle doos bij groothandels voor veiligheidskledij en apparatuur. Maar ze gaan heel lang mee en je kan zo de stofzuiger erop zetten om ze weer redelijk schoon te krijgen.

Het enige nadeel is de condens.. Na 2 uur continue gebruik zit er een plas water onderin het masker. Van de dorst zal je niet omkomen, maar handig is het niet. Je moet het masker daarom veelvuldig schoonmaken ivm rare luchtjes.
 

WR1944

Oud hout
Het is een kwestie van eliminatie. Zo bepaal ik ook waar "onduidelijke" onderwerpen in terecht komen. Het is gereedschap maar niet electrisch dus handgereedschap, ook al zet je het op je gezicht. Maar de gevatheid van je reactie is me niet ontgaan.
Maar het onderwerp heeft me wel aan het denken gezet. Ik ga toch maar eens rondkijken voor een half-gezichtsmasker. Die stofkapjes hebben me nooit bevallen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Bij de Karwei hebben ze ook fatsoenlijke maskers met verwisselbare stofpatronen. Alleen na een paar jaar raken de elastieken hun spankracht kwijt.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik gebruik een North halfgelaatsmasker met P3-filters als ik met stoffig werk bezig ben. Die bevalt me ook prima, maar inderdaad moet je die af en toe even uitdweilen. Het is in elk geval goed instelbaar, ook voor mij als brildrager.

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.