Schatkist voor schattige baby......

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Hallo allemaal,

paar maand terug deze schatkist gemaakt voor vrienden van ons. Deze hebben een dochtertje gekregen en daar komen veel cadeautjes en andere zaken bij kijken. Nu dacht ik dat een beetje opbergruimte wel handig zou zijn....even nadenken..... een SCHATKIST!! :idea: En een idee was ontstaan.

Eiken is een favoriete houtsoort van mij dus hier dacht ik meteen al aan. Even beetje uitgerekend hoeveel hout er in verwerkt zou worden. Kistje zou 65x35x35 cm worden ongeveer. Hhmmm best prijzig voor een aardigheidje..... :( Ik naar de kringloop en kwam een massief eiken blad (1 bij 1,6 m ofzo) tegen, balkjes van 9 cm breed en 5 cm dik koud op elkaar verlijmd...kosten.... 1euro! Mooi werk, verzagen dat blad en hopla foutvrij hout voor een prikkie! Dat vindt deze jongen mooi! :D

Er zat wel iets kleurverschil tussen de verzaagde plankjes... dat was wel een beetje jammer.....

Verbindingen zijn in het verstek koud aan elkaar gelijmd, de ronde deksel bestaat uit dunne latjes van 12 mm dik welke allemaal op 4,5 graden zijn afgeschuind. Dik lijm ertussen en in de klemmen. Goed schuren en een mooie ronde deksel is geboren. Echter de binnenkant was niet zo makkelijk te bewerken. Hier heb ik dan ook een stukje fineer overheen geplakt. Tevens dacht ik dat een geheim vakje wel leuk zou zijn......

Waar ik wel echt van schrok zijn de prijzen van het hang- en sluitwerk!! Goeie genade, dat is echt niet tof meer!

De kist is met veel dank in ontvangst genomen en alle andere stelletjes, welke nog plannen hebben om aan kinderen te beginnen, verwachten dan ook iets dergelijks.... :D slik :shock:

Groetjes G.A.V.

Attached files
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Mooi kistje geworden, het is iets voor mij om ook eens te maken.
Wat je zegt gewoon een tafelblad ergens vandaan halen voor een paar centen of voor niets, is ook mijn stijl van werken en dan weer iets moois van maken.
Tja kleur verschil, nou ja de een vind dit mooi (wild) en een ander vind strak egaal mooi, dat hou je toch.
Dat geheime vakje erin, maakt het ook wel speciaal.
Het is met elkaar een mooi kado, die waarschijnlijk heel wat jaartje op deze wereld zal bestaan.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dat geheime vakje is helemaal super !! Zijn dit "gewone" scharnieren of speciaal voor speelkisten ? Lijkt me nogal vervelend wanneer die baby straks klem ligt tussen de schatkist....
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
@bobbie; die manier van hout regelen vind ik echt super! Heb er nu nog wat plankjes van liggen en die komen vanzelf wel een keer van pas. Verder is het natuurlijk ook super om wat weg te geven wat in de smaak valt. Succes als je aan zo'n kistje begint! :D

@ rick; de scharnieren zijn niet speciaal ofzo.... Het dichtklappen van de kist kan inderdaad gebeuren maar ik ga ervanuit dat ouders ook nog wel oogje in het zeil houden. Hoop natuurlijk niet dat het zal gebeuren.... :shock:

Groeten G.A.V.
 

maus

Actieve deelnemer
7 sep 2011
28
0
Ach ze kunnen op die leeftijd nog wel tegen een stootje, maar er moet inderdaad erg opgepast worden. Mijn zorg is niet zo dat de baby er tussen komt te zitten. Maar dat ze als ze gaat leren staan zo'n ketting grijpt als hij open staat en dan zijn/haar vingers breekt/kortwiekt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.