Voordeur

Tinusr5

Nieuw lid
13 sep 2011
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met mijn voordeur en kan wel wat hulp gebruiken. Ik hoop dat ik hier goed zit.

Ik ben tegen het volgende aangelopen:

Mijn voordeur is paars! en ik wil deze graag in de blanke lak zetten. Ik ben nu druk aan het schrapen en schuren en ik hoop dat ik schoon genoeg krijg.
Nu een avondje krabben zie ik dat het middengedeelte ander hout is. Dit schiet dus niet echt op. Ik wil het volgende gaan doen:
- Het middengedeelte vervangen zodat alles hetzelfde hout is;
- Het ronde raampje vervangen voor een groter exemplaar (het gehele venster).

Ik zit met de volgende vragen:
- Is het onbegonnen werk?
- Welk hout moet ik gebruiken voor het middengedeelte (bijgevoegd een foto van de zijkanten)?

Alvast bedankt,

Martijn

Attached files
 

Remmie

Nieuw lid
7 aug 2011
4
0
Hallo Martijn, als je het middendeel van de deur wilt gaan vervangen maak dan maar een nieuwe deur. Dat is eenvoudiger. Dat betekent nl. dat de hele deur uit elkaar moet. Overigens zie ik op de foto niet echt verschil tussen het middendeel en de buitenranden. het is iets donkerder het lijkt wel of het hout daar vettiger is a.g.v. het afbranden.
De zwarte afbrandvlekken zijn trouwens een volgend probleem die krijg je niet weg zonder de diepte in te gaan. Eigenlijk had je eerst je vraag moeten stellen en aan de hand daarvan plan trekken.
Een dekkende lak is overigens ook mooi.
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Die vlekken door het afbranden gaan je probleem worden hoor. Die zijn er maar zeer matig uit te krijgen.

Een deur demonteren kan wel, maar is echt een mega puist werk en je hebt geen garantie dat het er beter van gaat worden. Wat het houtverschil betreft, daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Ik vraag me ook af of er wel verschil is.

Die vlekken, daar zit je uitdaging.

Ik heb ook een dergelijk probleem. Mooie originele oude deur maar beschadigd door al die naambordjes die er afgelopen 80 jaar op hebben gezeten...
Ik laat ws ook een kopie maken van het origineel.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi kun je ze niet aerogommen met de IBIX .Dit toestel kun je huren bij Boels in Nederland.
vriendelijke groeten
Stefke
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.