Tekening - Schommelbank

maus

Actieve deelnemer
7 sep 2011
28
0
Beste mede houtbewerkers,

Hier een tekening van een schommelbank, het is een leuk project.

Voor degene die hem willen gaan maken wat correcties op de materiaallijst:
FSC hardhouten balken 44x67mm, 2.40 lang, 3 :!: :!: stuks
Ketting, 2 :!: :!: x2meter 4 x 2 meter wordt wat veel omdat hij dan op de grond hangt en er dus niet te schommelen valt.
Denk hierbij ook aan de bevestiging van de ketting aan de schommelhaken. Ik heb dit opgelost met karabijn haken.

Veel klus plezier en mochten er vragen zijn stel je ze maar.

Daarnaast wil ik ook nog een aanvullend idee opperen :roll: (ik heb het zelf niet zo gedaan maar zat het mij afgelopen dagen te bedenken).

De spijkertjes zijn redelijk gevoelig voor roest en omdat je ze niet heel diep in het hardhout krijgt getikt met een drevel roesten ze een beetje. Daarom liep ik mijzelf te bedenken dat je ze ook kan verlijmen op het frame en verzinken in het MDF of een daarop aangebrachte kantafwerking. Voordeel je hebt geen spijkertjes in het hout op het frame dus veilig voor kleding en het kan niet gaan roesten. Nadeel is dat het weer wat tijd opslokt :cry:

Attached files schommelbank.pdf (387.4 KB)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.