zebrano panelen maken

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Houtwormen, als totale wood noob even een vraag:)
In de planning: audio/video meubel.
Top blad: zebrano.
Onderblad: zebrano.
Dit kastje gaat bestaan uit een open (bovenzijde) en gesloten component. (onderzijde)
Het open deel is opgedeeld in twee compartimenten, een van 25 cm lengte(links) en een van 50 cm lengte (rechts)
Deze worden gebuikt voor een buizen eindtrap, een streamer tbv audio en een habbiebabbie hd tv recordertje.
De onderzijde heeft dezelfde breedte maten maar is hoger, het grote compartiement rechts is niet opgedeeld, hier komen een voorversterker en cd speler.
Het grote compartiment links is opgedeeld in twee delen tbv een mini pc en een DAC.
Nu is het de bedoeling dat het onderste deel afsluitbaar is dmv drie deurtjes, ook uitgevoerd in zebrano.
Aangezien ik het meubel iets lager en breder wil laten lijken, ga ik deze deurtjes uut 1 plank zagen, met de tekening horizontaal. :) :) :)
De vertikale componenten wil ik van 30mm beuken maken, eventueel licht op kleur gebracht.
Komen we bij mijn vraag:
Als ik beide bladen voorzie van 2cm regelwerk aan de onderkant, kan ik de planken dan verlijmen?
Dit zelfde geldt voor de onderzijde.
Resume: ik zou het, ivm de tekening van het hout, zonde vinden om het te verzagen in stroken van 8cm breedt.
Het komt er dus op neer dat ik de buitenranden van het verlijmde blad op wil dikken met stroken zebrano, om te voorkomen dat het blad gaat werken.
Eventueel kan ik er een groef oid in frezen natuurlijk, of dado's toepassen.
Gaat dit werken???( heeeel flauw woordgrapje)
Verder zoek ik mij suf naar scharnieren, ben er al wel achter dat de deurtjes in een frame gemonteerd gaan worden :)
Een dezer dagen maar eens afreizen naar baptist voor de benodigde harde waren.
Ondertussen heb ik de meest geweldige werkstukken voorbij zien komen hier, echt super wat er mogelijk is, ook met beperkte middelen.

Edit: meeste typo's en ongelukkige woord keuze :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.