kayak Rainbow OASIS 430

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
heb mijn epoxy en glasvezel bestelt 10 vierkante meter en 4 l hars+harder
het komt op bijna 200 euri dat is 20 euri per vierkantemeter ongeveer

het is 300 gr keperweefsel twill. dit wil zeggen dat ze om de 2 draden geweven zijn
Carbon fibre fabric - twill weave

het is deze link in het 2 kolometje nr 1102

http://www.wela-handelsgesellschaft.de/cms/en/node/130
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Waar heb je de producten besteld?

Is het 4 kilo hars+ harder totaal? Want in dat geval heb je veel te veel betaald :O


Ik raad altijd polyestershoppen.nl aan daar is het soms wel 50% goedkoper dan polyservice
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
nee het is niet 4 l in totaal
er zit 1.3l hars in een bus en dan zit de harder nog apart

ijgelijk is het 5.2 l hars en 2.6 l harder

maar het zijn 4 potten van iets meer dan een liter dus schreef ik 4 liter. alles in tottaal is het bijna het dubbele.
ik zal eens naar polyestershoppen.nl gaan kijken wat het daar kost maar dat het 50% goed koper is lijkt me sterk.
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
dit is een paketje dat ze aanbieden
Epoxy Pakket L €199,--

Epoxylamineerhars 7,5 kg. (A+B)
Glasweefsel 160 BK keper 160gr/m2 5 m2
glasweefselband 10cm 10 mtr
aceton 1 liter
aerosil tx I 1 liter
1 platte kwast 40 mm.
2 platte kwasten 50 mm.
5 coatrollers 10 cm kort
rollerhouder beugel 10 cm kort 6 mm
4 maat-mengbekers 1300 cc
roerhoutjes
handschoenen latex 100
schuurpapier VR-K40 2 meter
Schuurpapier VR-K80 2 meter

dit is ongeveer de zelvde hoeveelhijd die ik heb maar je hebt er maar 5 m glasmat bij van 160 gr
ik heb 10 m van 300 gr en die glasmat kost ook 10 euro de m.

ik heb er dan wel niet al de rest bij maar dat heb je dan ook niet nodig inprinsiepe .
een mengbeker van 1 l koste ginder 30 cent dus dat zal wel niet het verschil maken.

laten we het er op houden dat de prijs bijna het zelvde is maar zeker niet 50% goedkoper
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
dit is het geworden

001%7E12.JPG


002%7E9.JPG


003%7E6.JPG


004%7E4.JPG


005%7E6.JPG


tog bijna 2 uur aan bezig geweest en juist 1 pot ingekropen
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
302
Heelsum
ZO jij laat er geen Glas over groeien :) wanneer wil je de boot klaar hebben om mee te varen?

Als ik met zo'n boot op een rots zou varen in een riviertje, heb je dan een flinke beschadiging of kan hij daar tegen?
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
prachtige kano amazone.

Ik kan me voorstellen dat dat heerlijk gaat varen.

Een dingetje echter... Je leeft in het verleden man :mrgreen:
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
thx maar er staat geen tijts limiet op hoor het is af als het af is.
er komt nog een schuurlat onder dit voor de bodem een beetje te vrijwaren , als deze te hard versleten is moet er een nieuwe opkomen maar deze kan normaal wel enkele jaren mee gaan hoop ik .

Een dingetje echter... Je leeft in het verleden man :mrgreen:

ja ik weet het, ben 300 jaar te laat geboren :lol: maar ik laat het niet aan mijn hart komen het is een prachtige hobby bootjes bouwen :cool: en deze is nu wel een beetje groter dan ik gewend ben maar de werkwijze is in prinsiepe het zelvde
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ohh nee, dat bedoel ik niet, Hulde voor een ieder die oude ambachten in leven houdt.
Ik bedoelde geen driehonderd jaar, maar 3 jaar, en negen maanden :)

Bootjes bouwen is nog niet iets wat ik gedaan heb, maar staat zeker hoog op mijn to do list, en je geeft me veel inspiratie met zo'n mooi project
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
ben al een paar dagen bezig geweest om een figuurtje uit te snijden om boven op de kayak te maken.
dit hebben we als voorbeeld gebruikt
marquetry-1-300x225.jpg



en hier ben ik geraakt , het is fineer 0,7 mm

006%7E3.JPG


nu moet ik nog wel gaan inkleuren .

ik ben van plan de fineer op het zwarte blad te plakken en dan de buitenkant uit tesnijden ,dan in de kayak infrezen en met epoxy vast lijmen daarna komt er een laag glasvezel over + epoxy en vernis.

ik weet anders niet hoe ik het moet aanpakken dit is ook voor mij het eerste inlegwerkje dat ik maak .
moesten jullie iets beter hebben laat het dan gerust weten ;)
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
ik heb de schaal van de mal gehaalt en kan nu de binnen kant beginnen afwerken

002%7E10.JPG


en dan de mal omgedraait en daar kan ik dan beginnen aan het deksel

001%7E14.JPG
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
302
Heelsum
Mooi hoor weer, is het plan hier om eerst de klep dicht te maken en dan de gaten eruit te zagen? Neem aan van wel anders wordt het wel een hele klus met die latjes.
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
ja dat is het plan . eerst alles dicht leggen en daarna de gaten er in maken. dit lijkt me voor een eerste keer tog het makelijkste. en kan ik ze ook goed aftekenen
 

amazone

Actieve deelnemer
11 sep 2011
51
1
de mal is er al uitgenomen.op de eerste foto van het deksel kun je zien dat je los door de mal heen kunt kijken.
het onderste gedeelte ligt ergens apart nu.
nu ben ik juist de bovenkant op de mal aan het maken en als die af is word ze op het onderste deel gelijmt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.