Bobcat

volkerink

Actieve deelnemer
2 mei 2010
44
1
www.volkerink.info
Op speciaal verzoek van mijn vrouw heb ik een intarsia Bobcat gemaakt. Het was weer een hele klus. Met name het zoeken naar de juiste houtsoorten heeft veel tijd gekost. De gebruikte houtsoorten: Western red cedar, wilgen, noten, wortelhout (soort onbekend), wenge, zebrano, esdoorn, azijnhout, satijnhout, ebben en kersen.
Helaas niet al te veel foto's gemaakt van het proces maar die ik heb gemaakt zijn bijgevoegd.

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Hee Jo, dat is een fantastisch mooi stuk werk hoor!! Ik kijk mijn ogen uit en mijn vrouw geeft je ook veel complimenten. Kan me voorstellen dat jouw vrouw weer heel blij met je is :D

Fons
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Mijn complimenten , zeer mooi werk !
Wat voor figuurzaagmachine heb je ?
Ik ben van plan eens een betere te kopen met een snelspansysteem voor het zaagblad .


groetjes
ruben
 

volkerink

Actieve deelnemer
2 mei 2010
44
1
www.volkerink.info
Ruben, ik gebruik een Hegner figuurzaagmachine Deze heeft helaas geen snelspansysteem.
Renault, het patroon komt uit het boek: Big book of intarsia woodworking
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Mooi gedaan. Wat ik er bijzonder aan vind is de diepte die door kleine hoogte verschillen krijgt.

Volgens mij kan je hegner multicut eenvoudig upgraden met een snelspanner. Deze staat op de site van hegner en is volgens mij al enige tijd te koop.

Ik zie uit naar je volgende werkstuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.