Combinatie machine

derk stomps

Nieuw lid
27 jan 2009
1
0
Ik ben meubelrestaurator met een beperkte ruimte in mijn werkplaats
zoek een combinatie machine met de meeste preciesie. hij hoeft niet veel power te hebben.
Robland heeft wel wat 220v machines maar is niet erg accuraat geloof ik.
Wie helpt mij verder
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Beprkte ruimte en combinatiemachine is volgens mij een contradictie in termino. Sowieso zijn combinatiemachines bij voorbaat niet echt compact. Als je alles (zaag, frees, vlak en dikte, lang gat etc.) in één wil hebben dan moet je wel zeker zijn dat het gaat passen. Dus de vraag is meer welke combinatie zoek je nu precies en welke ruimte heb je?

Ben je professioneel of ben je meer hobby matig bezig en is jouw hobbytijd dus eigenlijk geen geld? Dan is het namelijk niet noodzakelijk om persé een machine te nemen die snel om te stellen en/of in te stellen is. Precisie is kennelijk wel van belang gezien je opmerking bij de Robland. Maar met tijd en geduld (maken van hulpmiddelen, geduld bij het instellen en vastzetten) kan je ook op een Robland precies werken. Kortom is een combinatie van precisie en instel/omstelsnelheid gecombineerd van imminent belang?

En vervolgens de laatste en belangrijkste vraag: Wat is je budget?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.