Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Maurits

Maurits

Hallo allemaal,

Ik ben Maurits en ik heb me nu eindelijk ook maar op het forum aangemeld. Ik kwam al redelijk vaak langs als gast om te gluren naar de werkstukken die jullie gemaakt hadden . En daar viel je af en toe prompt van achterover. Maar goed ik hobby af en toe ook met hout. Ik ben een gelukkige zonder werkplaats dus moet ik het in de tuin doen of in mijn slaapkamer . Dus af en toe wordt ik wakker met een houtkrul in het haar.

Ik zal gelijk maar wat eigen werk laten zien:
    [album]255[/album]
    Wat prutswerk in berkenfineer en tegelijkertijd mijn eerste zwaluwstaartjes :cry: . Wil daarvan namelijk een gereedschapkistje bouwen.
    [album]256[/album]
    [album]258[/album]
    [album]259[/album]
    [album]260[/album]
    [album]261[/album]

En de onderste vier afbeeldingen laten een zelf gebouwde schommelbank zien. Mijn eerste grote houtproject alleen moet ik hem nodig weer eens in de verf zetten. Maar goed dat is voor mooier weer.

Verder mocht er iemand in de nabije omgeving van Rotterdam een goede houtzaak weten, hou ik mijn aanbevolen.

Re: Maurits

Welkom op dit mooie forum Maurits!

Die schommelbank ziet er erg leuk uit! Van welke houtsoort heb je hem gemaakt?

Groeten Rudolf.

Bedankt voor het welkom heten Rudolf.

Maar de schommelbank is bijna volledig van hardhout gemaakt. Alleen bij het zitgedeelte zijn de spanten van watervast MDF. En er hoort een bekerplankje in maar die heb ik nog niet gemonteerd ops: .

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Welkom Maurits, ik heb slechtere zwaluwstaarten gezien. En geloof niet iedereen die foto's laat zien van hun "eerste zwaluwstaart" dat het ook echt hun eerste is.
    Multiplex is niet het beste materiaal om deze verbinding te oefenen. Ik heb het geleerd op beuken timmerpaneeltjes van de bouwmarkt.
    En nog veel plezier hier op het forum

jawel hoor coko: hun eerste gelukte zwaluwstaart

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Ja ik had hier van dat meelezen al door dat die zwaluwstraatjes lastiger zijn dan ik dacht. Maar inderdaad multiplex is niet echt de juiste materiaal. Volgende keer maar wat plankjes gebruiken.

Mooi hoor en welkom! Heb je die bank van een tekening gemaakt of zelf bedacht?

Van welk hout is die bank gemaakt? En daar mee bedoelen we niet hard of zacht hout. Maar het houtsoort, bijvoorbeeld vuren of grenen.

Hallo Maurits

Welkom op het forum, zoals het spreekwoord al zegt "Een zwaluw maakt nog geen zomer" Zo is het ook met dit soort verbindingen. Ik vind het erg dapper dat je je eigen werk toont.We hebben allemaal door het begin heen moeten bijten. Maar met een beetje doorzetten zal je merken dat ze steeds mooier worden.

Veel oefen plezier gewenst

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Welkom Maurits

Forum Rechten