Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Router raizer

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Router raizer

Heeft er iemand van jullie ervaring met de router raizer? Ik heb dit gevonden op het forum bij onze Engelse collega's, en dit leek me wel interessant: http://www.woodworkersworkshop.co.uk/Pa ... ogies.html
    Ik heb momenteel een Elu freestafel met een Makita 3612 en deze optie lijkt me handig om van bovenaf de hoogte in te stellen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Re: Router raizer

He Frank,

Lang geleden....
    Ik heb geen ervaring met router raizer zelf, maar ik heb een TREND T11 bovenfrees in mijn tafel. Deze heeft standaard eenzelfde hoogteverstelling als de router raizer.
    Het geheel werkt erg handig, zeker icm een freestafel. Het enige kleine minpunt van deze systemen is dat het slechts aan 1 kant van de frees zit. Je gaat de frees als het ware een beetje scheef omhoog trekken. Omdat de kolommen in glijlagers bewegen en niet in kogelbussen, hebben deze de neiging om te gaan klemmen. Hierdoor gaat de verstelling schoksgewijs. Dit is makkelijk te voorkomen door tijdens het verstellen een beetje "mee te helpen" door de frees met de andere hand lichtjes omhoog te duwen. Op die manier kan je zelfs een kleine accumachine gebruiken als je veel of vaak moet instellen.

Gr Ed

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Dank voor je bericht Ed. Ik ben onlangs binnengeweest bij de verdeler van de Trend hier in de buurt (dezelfde als op je link) en hij heeft me de Trend catalogus meegegeven en de T11 lijkt me inderdaad een prachtige machine, ook al gezien de hoogteverstelling voor de freestafel. 520 euro is me wel wat veel geld, zeker aangezien mijn Makita ook een uitstekende machine is, anders zou ik de aankoop wel overwegen. Ik zal eens contact opnemen met de Engelse leverancier om te zien wat de transportkosten zijn voor de router raizer. Vele groeten. Frank

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Als je de makita kan voorzien van de router raizer heb je in principe hetzelfde systeem als de Trend. Het zou zonde zijn om een nieuwe Trend te kopen als de Makita nog voldoet. Ligt er een beetje aan wat eea kost. Maar geen 520 euro neem ik aan.

Gr Ed

Forum Rechten