Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Krukje

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Krukje

.....Krukje.......Dat klinkt minder spectaculair als "Classic Step Stool "

Onze TommyMac ( http://www.thomasjmacdonald.com/ ) heeft eens in FWW een leuk krukje geschreven, compleet met bouwtekening erbij. Op zijn site staan zelfs een aantal filmpjes over de aanpak van dit project.

Dit weekend was ik begonnen met het ruwe hout te vlakken,schaven en op maat te zagen. Alle verbindingen uitgetekend en uitgezaagd/gehakt. Gisteren alles in elkaar gezet.......hier en daar toch een klein kiertje in de zwaluwstaarten. Grrr....daar dus maar kleine stukjes bijpassend hout in getimmerd. De nog kleinere kiertjes heb ik gehandeld met een magische mix van schuurstof en houtlijm Geen gat zo groot of ik smeer het dicht Tja, weer een goed leermoment. De volgende keer toch meer aandacht voor het zagen en niet teveel met het bezoek kletsen.

Ik hoop morgen met het geheel verder te kunnen. Schuren,schuren en dan alles afwerken.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Krukje

Nou, het krukje zit dus in elkaar. Aan het afwerken ben ik nog niet toegekomen. Grotendeels door het feit dat mijn kinderen het krukje al in gebruik genomen hebben

Mooi he!!!

Vanmiddag zouden we met zijn drieen het krukje gaan schuren.........in de praktijk betekent dat dat ze 5 minuten helpen en dan dat papa zelf de rest doet Ach, dit zijn wel mooie momenten!!

Attached files

Die staartjes zijn toch best mooi gelukt zo! Mooie combinatie van kleuren ook.

Arthur

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Krukje is goed gelukt, kleurcombinatie is inderdaad erg mooi!
    Dit project staat al op mijn "nog te maken" lijst sinds het filmpje uitkwam. Zal nog wel even duren voordat het er uiteindelijk van komt.

Dat is een mooi en vooral degelijk krukje. Wat zijn de gebruikte houtsoorten?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Ironmike : het is amerikaans esdoorn en gestoomd peren

Ieder z'n vak zal ik maar zeggen.
    Het zal wel te verklaren zijn maar voor mij is het onbegrijpelijk hoe je dergelijke goedsluitende passingen kan maken en dan ook nog op willekeurige afstand en afmeting.
    Knap werk

Groeten Dirk

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Nou.......goedsluitend.........ik noem het "enigzins sluitend"........hahaha

Tjee dat gestoomd peren is ook niet lelijk.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Gestoomd peren staat nu bij mij in de top 10 !!!

hier nog een foto van het krukje met een laagje olie....ik moet toegeven dat ik niet veel aandacht heb besteed aan het afwerken van het geheel... ops: ops:

Er komt vast en zeker nog eens zo'n krukje , dan even wat meer aandacht voor de verbindingen en dan ook de afwerkingen

Attached files

Forum Rechten