zagen van gebruikt hout met spijkers?

coan

Nieuw lid
23 nov 2010
14
0
ik heb nog gebruikt hout liggen wat ik nog moet zagen
nu kwam ik op internet dit zaagblad tegen heeft hier iemand ervaringen mee

HBM WIDEA Zaagblad voor hout met spijkers
HBM_WIDEA_Zaagbl_4c9898e7415cf.jpg


en de prijs valt ook nogal mee 300mm Asgat 30mm € 49.00 en 250mm Asgat 30mm € 29.00
gegr Cor
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik denk dat geen enkele houtzaag geschikt is om spijkers ofzo meer door te zagen. Ik zou zeggen, koop een zo goedkoop mogelijk zaag, setje van de aldi ofzo!
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Weet niet hoe zo'n ding heet maar je hebt toch van die dingen om leidingen op te sporen in de muren om te voorkomen dat je niet in de waterleiding of de elecktrische bedrading gaat boren.
Zijn die dingen niet gevoelig genoeg om spijkertjes op te sporen in het hout.

bericht gewijzigd heb inmiddels zo'n ding gevonden echt goedkoo;p is het niet .

Attached files
 

tuoh

Oud hout
Op onderstaande link zie je een zaagblad welks wel geschikt is om hout met spijkers te zagen.
Zoals je kan zien verschilt de tandzetting nogal serieus met het zaagblad hierboven.
Verleden jaar op een machinebeurs even wat proefstukken vervuilt hout mee gezaagd, en dat gaat als een fluitje van een cent. Zelf hebben we een afkortzaag voor metaal met een Widia zaagblad erop, en dat zaagt zonder problemen staal van 12 x80mm :D

http://www.spero.nl/product_details.php?category_id=165&item_id=127

Mvg,

André
 

burijn

Actieve deelnemer
8 dec 2010
53
0
ik weet van een houthandel in Haarsteeg dat ze met een metaaldetector werken.(een gewone om schatten te zoeken)
daarna maken ze van balken prachtige planken vloeren.
(zagen en schaven)
er zijn speciale spijkertrekkers die ook afgebroken spijkers te pakken krijgen.

Maar ik heb timmerman gezien die zonder aarzelen een handcikelzaag in een gasbetonnen muur zette om opening te zagen. gewoon met een blad met widiatanden :eek:
 
A

Athanor

Guest
Ja, gasbeton..... Dat durf ik zelfs met mijn gerenoveerde gebit nog wel door te knagen :lol:

Fons
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Reactie op het hoogtoerig zagen van staal met een gewone afkortzaag met een speciaal widiablad.
Heb het zelf gedaan met vierkantebuis 60x60x6mm. Het gaat maar ik zou zeggen kijk er mee uit (lees doe het niet) Er kwam een vonkenboog van 2 meter lang uit (eerst even goed je houtwerkplaats zuigen) en het geluid zit volgens mij boven de 100db.
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
gebruik in ieder geval oogbeschermers.
Een splinter oid is al heel vervelend in je oog, maar metaal is echt erg.

Verder lijkt mij de tip van een goedkoop blad een prima.
Dan zaag je een hele tijd, door hout en spijkers heen.
 
A

Anonymous

Guest
Er zijn speciale bladen die metaal zagen,met HM tanden.
Truc is om geen hoog toerental te gebruiken,en langzaam invallen.
Buiten een bril,zijn oorbehoedsmiddelen ook raadzaam.

:cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.