holzstar

Cornel

Nieuw lid
22 aug 2010
3
0
Hallo allemaal

Heeft er iemand ervaring met de holzstar db 1100 houtdraaibank
Ben van plan er mischien 1 te kopen

alvast bedankt allemaal
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
De Holzstar is een type machine, die onder vele merknamen wordt aangeboden. Hij is van Chinese makelij, waarbij elk merk soms eigen componenten toevoegt/opbouwt. Voor het lichte bobbywerk is deze machine
goed bruikbaar.
Belangrijker is echter de vraag: wat wil je ermee of wat wil je er uiteindelijk mee bereiken.
Afhankelijk van de woonplaats kun je de komende weken je licht opsteken bij een aantal dealers, die zgn "Open Dagen" houden. Een ideale gelegenheid om meerdere machines te vergelijken.
Zo ga ik zelf a.s. 16/17 september naar www.willyvanhoutte.be in Beernem (B.)
Een week later kun je terecht bij www.drechselbedarf-schulte.de in de buurt van Meppen (D.)
Ik ben ooit begonnen op de lichtere 900 variant: leuk begin maar te licht, storingsgevoelig en onvoldoende massa voor het draaien van niet uitgebalanceerde stukken hout.
Mocht je vragen hebben, dan ben ik graag behulpzaam.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reactie van jan. Heb als eerste bank een Jet gekocht (165kilo).
Als ik nu de keuze opnieuw zou moeten maken zou ik een zwaardere kopen. Maar als alleen kleine dingen wil draaien kan je met een veel kleinere bank uit. Ga eerst eens draaien bij draaiers bij jou in de buurt.
Bezoek de open dagen en vraag of je de banken mag uitproberen? 'Het is niet leuk jezelf achteraf te verwijten had ik maar ....................... :cry: :cry: :cry:
Succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.