4 kistjes uit essen en iepen fineer

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Yep, voor de verandering heb ik maar een wat kistjes gemaakt :D :D :D

Ik weet niet wat het is met kistjes maar elke keer vind ik wel weer een nieuwe manier om hout aan elkaar te krijgen. Dit keer met iepen-fineer(kadootje van een houtleverancier) en essen(blijft toch erg mooi hout).
Het fineer loopt door in alle doosjes.



Afwerking : 1 x walnotenolie, 3 laagjes DanishOil, misschien dat ik er nog een laagje was op aanbreng. Ben nog niet helemaal tevreden met de glans

Op de bodem plaat ligt een stukje donkerbruin fluweel geplakt op karton en verlijmd met tapijttape.

[youtube][/youtube]

Allemaal weer bedankt voor alle suggestie's

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo doosjesmaker ;)

Ik zie geloof ik voor het eerst een nieuwe manier om de hoeken te verwerken. Ben je overgegaan van het 45 graden zagen op het infrezen :?: Wat kan je over de sterkte vertellen, lijkt ook ietsje grof en robuust.
Vind de dekseltjes er wel mooi uitspringen.

HG Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hugo,

Deze manier is zeker niet nieuw. Ik had dit verbinding al eens ergens gezien in een boek. Toen Jaap deze ook gebruikt had in een kistje wilde ik dan ook eens doen. Dit is het 3e project moet deze verbinding. Op aanraden van mijn Akkrumer Leermeester heb ik alles wat dikker gelaten. Het is een sterkere verbinding dan de 45graden optie. Je hebt meer lijmoppervlak.
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Hoi Rick,

dat zijn weer mooie doosjes hoor!! :D Je blijft ook maar nieuwe dingetjes toevoegen in je werkstukken, erg leuk!! Ben weer benieuwd naar de volgende projecten!!

Gr. G.A.V.
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Leuke doosjes rick :D
En wat een mooi dekseltje , kan je eens een foto maken van het bovenste iepen fineer ?


groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.