eerste serieuze doosje

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Gebruikte houtsoorten van onder naar boven: wengé, padoek, schildpaddenhout en essen (allemaal van de hofleverancier)
het slotje en schanieren komen van LeeValley.com via SamPonette.

Bram









Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Donders Bram, gaaf doosje!!!!

Zeg vertel eens : Hoe heb je die scharniertjes er zo strak ingekregen ? Tevens ben ik wel benieuwd hoe je de plaatsing van het "knopje"bepaald hebt.....

Verder vind ik het echt enorm leuk om projecten te zien met hout wat van mijn zoldertje komt.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Mooi werk hoor!
Bestaat er een andere naam voor schildpaddenhout? Ik vind het een prachtige houtsoort maar heb er nog nooit van gehoord.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
rickkoorman zei:
Donders Bram, gaaf doosje!!!!

Zeg vertel eens : Hoe heb je die scharniertjes er zo strak ingekregen ? Tevens ben ik wel benieuwd hoe je de plaatsing van het "knopje"bepaald hebt.....

Verder vind ik het echt enorm leuk om projecten te zien met hout wat van mijn zoldertje komt.

De schaniertjes heb ik uitgemeten en uitgehakt met mijn beiters. Heb helaas een anderhalve mm te ruim uitgehakt omdat ik na plaatsen van de schanieren er achter kwam dat ik ze niet goed had.

Het slotje is ook leuk gepriegel op de website van leevalley staan wat richtlijnen, maar te beknopt het is nog flink puzzelen, maar wel te doen.

Bram
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Niemand die wat meer over dat schildpaddenhout kan vertellen? Andere handelsnamen, herkomst, ...
Ik zou het echt graag weten. :geek:
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
marmaroxylon racemosum is de wetenschappelijke naam.

Is zuidamerikaans hout. Ik ben er via Rick aangekomen, maar heb geen idee waar hij het weg heeft gehaald.

Mocht ik ooit aan een redelijk partijtje komen voor een schappelijke prijs zal ik het niet snel laten... Ik vind het heerlijk hout om mee te werken.

Bram
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Tsjonge Bram als dit de eerste serieuze poging is, dan belooft de rest wel te bestaan uit topstukken. Echt een sierlijk strak doosje.
vr.gr Jan Pranger.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
heeft wat van elkaar weg qua kleuren, maar qua tekening een veel groter verschil. Doordat het een smalle strook is heeft het op het eerste gezicht mogelijk de schijn van Zebrano, maar Zebrano is beduidend strakker in nerftekening en niet te vergelijken qua kopshout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.