Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

eerste serieuze doosje

Gebruikte houtsoorten van onder naar boven: wengé, padoek, schildpaddenhout en essen (allemaal van de hofleverancier)
    het slotje en schanieren komen van LeeValley.com via SamPonette.

Bram

Attached files

Re: eerste serieuze doosje

leuk!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Donders Bram, gaaf doosje!!!!

Zeg vertel eens : Hoe heb je die scharniertjes er zo strak ingekregen ? Tevens ben ik wel benieuwd hoe je de plaatsing van het "knopje"bepaald hebt.....

Verder vind ik het echt enorm leuk om projecten te zien met hout wat van mijn zoldertje komt.

Mooi werk hoor!
    Bestaat er een andere naam voor schildpaddenhout? Ik vind het een prachtige houtsoort maar heb er nog nooit van gehoord.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Donders Bram, gaaf doosje!!!!

Zeg vertel eens : Hoe heb je die scharniertjes er zo strak ingekregen ? Tevens ben ik wel benieuwd hoe je de plaatsing van het "knopje"bepaald hebt.....

Verder vind ik het echt enorm leuk om projecten te zien met hout wat van mijn zoldertje komt.
    De schaniertjes heb ik uitgemeten en uitgehakt met mijn beiters. Heb helaas een anderhalve mm te ruim uitgehakt omdat ik na plaatsen van de schanieren er achter kwam dat ik ze niet goed had.

Het slotje is ook leuk gepriegel op de website van leevalley staan wat richtlijnen, maar te beknopt het is nog flink puzzelen, maar wel te doen.

Bram

Niemand die wat meer over dat schildpaddenhout kan vertellen? Andere handelsnamen, herkomst, ...
    Ik zou het echt graag weten. :geek:

marmaroxylon racemosum is de wetenschappelijke naam.

Is zuidamerikaans hout. Ik ben er via Rick aangekomen, maar heb geen idee waar hij het weg heeft gehaald.

Mocht ik ooit aan een redelijk partijtje komen voor een schappelijke prijs zal ik het niet snel laten... Ik vind het heerlijk hout om mee te werken.

Bram

Tsjonge Bram als dit de eerste serieuze poging is, dan belooft de rest wel te bestaan uit topstukken. Echt een sierlijk strak doosje.
    vr.gr Jan Pranger.

Het schildpaddenhout lijkt verdacht veel op zebrano.

heeft wat van elkaar weg qua kleuren, maar qua tekening een veel groter verschil. Doordat het een smalle strook is heeft het op het eerste gezicht mogelijk de schijn van Zebrano, maar Zebrano is beduidend strakker in nerftekening en niet te vergelijken qua kopshout.

Forum Rechten