Schuine, ronde tafelpoten

Jouk

Nieuw lid
2 sep 2011
2
0
Hoi,

Ik ben van plan om de tafel hieronder min of meer na te maken. Nu vroeg ik me af of iemand een goedkope manier weet om dergelijke ronde houten staven vast te zetten, of dat er misschien een plek is waar ik dergelijke stalen 'bevestigingskokers' zou kunnen aanschaffen. (Overigens is een winkel waar ik mooie afgeronde houten staven kan kopen ook erg welkom.)

Ik ben wat je noemt een beginner eerste klas, dus alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor de hulp!
img.ashx
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ik heb geen idee, maar het is wel een mooi ontwerp met die vakjes zo ertussen.
 

Ewout

Nieuw lid
19 aug 2011
3
0
Misschien ken je iemand of een bedrijf die handig is met metaal. Laat je een buis schuin afzagen, vierkant plaatje staal eraan lassen. Moffelen of spuiten in een kleur. Klaar is Kees!

Denk niet dat dit te koop is in een winkel. Succes
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik kon in de catalogus van hafele wel een tafelpoot vinden die schuin staat. Als je deze afzaagt en er een houten poot in zet en het metaal in de juiste kleur schildert heb iest gelijksoortig. de link
http://easylink.hafele.com/is-bin/inter ... board=true
Ik ben geen fan van dit merk maar ze hebben wel een catalogus waar heel veel in staat. Hoe je aan enkele stuks komt is weer een hele andere vraag.
 

Jouk

Nieuw lid
2 sep 2011
2
0
Dank voor de tips. Ik denk inderdaad dat het bestellen van de poten Häfele uiteindelijk redelijk moeilijk (en relatief duur) gaat uitvallen. Toch maar eens de buurjongen met de lasmachine lief aankijken :)
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Indien de buurjongen er geen zin in heeft of je 'lief kijken' verkeerd interpreteert...

Ik voer ook staalwerk in opdracht uit. Kan ook gepoedercoat worden in elke RAL kleur. Satijn, hoogglans en hooglans met transparante toplaag. Stuur me anders even een PB!

Gr. @lex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.