MFT/3 gemobiliseerd

WR1944

Oud hout
Nadat ik een rommelig hoekje in de basement had uitgeruimd bleek dit een perfecte parkeerplaats voor de Festool MFT/3 te zijn. Op termijn komt hier een eenvoudige werkbank met rekken en/of schappen erboven. Hier wil ik m'n electronica-knutselhoek gaan inrichten. Ik heb er zelfs al een zelf getimmerde TL-balk tegen de vloerbalken geschroefd (nou ja, wel de ballast, buizen en houders gekocht).
Omdat ik voor de langere stukken hout de MFT uit het hoekje moet halen leek het me slim om er wielen onder te maken. Maar als de tafel in gebruik is moet die met de poten wel stevig op de grond staan. Theoretisch een conflict van belangen dus.
Na enig brainstormen met mezelf kwam er een idee bovenborrelen. Snel een setje wieltjes bij de Home Depot gekocht (ik hoop dat jullie dit niet als spammen zien) en in de oud-hout hoek het een en ander opgescharreld.
Het ziet er uit als een soort krik die ze bij de autoraces gebruiken om snel wielen te wisselen. Ik heb twee sets gemaakt die ik met de hand naar beneden druk en fixeer met een soort van houten mof.
Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik gek op quick en dirty methoden en dit is er volgens mij ook weer een.

Attached files
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
super. Ik hoop alleen dat die tafel niet heel zwaar is, want de verbinding van de wielframes met de dwarsliggers (waar je de wielframes mee onder de tafel duwt en die je vervolgens met de mof fixeert) lijkt me een 'zwak' punt van deze oplossing?
 

WR1944

Oud hout
Dat kan je echt wel aan een werktuigbouwkundig ingenieur overlaten. ;)
Als je die dwarsligger naar beneden duwt staan de steuntjes al bijna verticaal. Dan heb je heel weinig kracht nodig voor dat laatste stukje. En dat voel je ook in de praktijk. Met een vingetip duw je het omlaag. En de ruwheid van de ondergrond is meer van invloed dan de rest van de mechanica.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.