2e hands kitty vlak vandiktebank

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik zag 'm vandaag ook staan:

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

Ik ben ook al een paar jaartjes aan hetd enken over een compact vlak vandikte bankje. Toen ik nog groen achter de oren was dacht ik dat de kleine van HBM wel aardig was. Maar inmiddels al zoveel over gehoord dat het niet echt precies is. Dus ik wil ook wel meer weten over die oude Kity modelletjes (prijstechnisch wel interessant).

Oh ja ik was niet van plan om tegen je te gaan opbieden als het om dezelfde gaat. Ik ben nog niet zover dat ik ga aanschaffen, ik ben nog aan het denken :mrgreen:
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Inderdaad is dat de machine die ik ook bedoelde. En ik gebruik nu ook nog die van HBM.
Maar ben al van het idee afgestapt. Met de huidige meubels en technieken die ik maak/gebruik is een nieuwe vlakbank nog niet nodig. En heb onlangs een houtdraaichuck gekocht, dus moet nu eerst weer even sparen.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Wanneer kom je dan tekort aan die HBM? Ik wil namelijk zo'n vlak vandiktebank voornamelijk gebruiken om verlijmingen te maken. Dwz alle planken perecies even dik en bekantrecht maken om ze koud tegen elkaar aan te lijmen, dan spaar ik mijn dure verlijmfrees, die ik dan beter kan inzetten om kopse kanten aanelkaar te verlijmen (planken verlengen).

Als ik die HBM verhalen hoor ben ik bang dat dit niet goed (dus zelfde diktes en bekantrecht) gaat lukken.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik heb een kity (met 1 t) vlak vandikte bankje.
Het is echter wel een nieuwer type, nl. de kity 439.
Ik ben er zeer tevreden over. Ik kan snel wisselen tussen vlakken en vandikte schaven. Het resultaat is zeer goed en de machine is voldoende krachtig om bijv. eiken te bewerken. De maximale breedte van 20 cm is in de praktijk geen beperking voor mij. Ik koop altijd hout dat er goed op past. De machine is zeer kompact en dat is voor mijn niet al te grote werkplaats (8x3 meter) best handig.
Als afzuiging gebruikte ik in het verleden een bouwstofzuiger, dat ging niet goed omdat de opvangbak snel vol liep. Momenteel heb ik er een kity 692 afzuiger op zitten en dat werkt goed.
Al met al zeer tevreden. Het is zo'n beetje de beste aankoop in mijn werkplaats.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.