lampje voor de vriendin

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Hey ,

mijn nicht had aan mij gevraagd of ik voor haar klas ( kleuterleidster ) een soort van weekkalender wou maken .
Dit deed ik natuurlijk graag voor haar .
De deurtjes bevestigen was wel even lastig met die kleine vijsjes van de scharniertjes :shock:
Het moest niet vernist worden omdat zij er nog gaat op schilderen , en dit is het geworden .

IMG_5229.jpg


IMG_5230.jpg
.

Dan heb ik ook een 3tal weken geleden een meisje leren kennen waarmee het wel klikt.
Ik had haar al een juwelenkistje gemaakt ( een paar topics terug) , maar dit heeft ze al gezien.
Dit ga ik haar morgen afgeven en ik wil haar nog verrassen met nog iets extra.
Dus wou ik haar naam uitzagen om op haar muur te hangen of op een kastje te zetten.
En daaruit is dit tevoorschijn gekomen :D .

IMG_5231.jpg


Maar dan vond ik het plankje waar de letters waren uitgezaagd ook nel nog mooi , dus had ik het gedacht van hiervan een lampje te maken.
Omdat ik dit niet van plan was had ik op de zijkanten toch wat te weinig hout over dus dat ging wel een keer breken , en ja hoor tijdens het haaks schaven is er een stukje afgebroken.
Dus op een ander plankje de letters overgetekend en opnieuw uitgezaagd .
En zie hier het resultaat .

IMG_5236.jpg


IMG_5237.jpg


IMG_5239.jpg


IMG_5250.jpg


IMG_5251.jpg


IMG_5253.jpg


Nu maar hopen dat ze het mooi vindt en er blij mee is :)

groetjes
ruben
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Op deze manier zal ze niet gauw klagen, dat jij alweer aan het klussen bent :)
 
A

Athanor

Guest
Zo zie je maar weer dat liefde een ongekende kracht is die de lust tot werken en creativiteit oproept. Prachtig!

Fons
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Iedereen bedankt voor de positieve reacties :) .
Toch nog een klein incidentje gehad tijdens het vernissen.
Ik had eerst de naam vernist en dit dan omhoog gehangen , en natuurlijk tijdens het vernissen van
het lampje moet ik tegen de letters gestoten zijn .
Plots klak , op grond gevallen :eek: :cry: .
Al bij al viel het echt nog heel goed mee , enkel het bovenste stukje van de J was afgebroken .
Dus heb dan maar de vernis er afgeveegd met een vod en het stukje er terug aan gelijmd , en vanmorgen was er al niets meer van te zien hehe.
Ik heb er dan geen laagje vernis meer opgezet omdat ik het wel mooier vond zo omdat het niet zo glansde.
En ze was er blij mee hoor :D :cool: :D

groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Hey ,

nu voelde ze zich natuurlijk genoodzaakt om voor mij iets te kopen ( wat helemaal niet nodig was ).
Ze had mij al gestuurd dat ze dus ook een verrassing voor mij had :D .
En vandaag ben ik voor men werk nog eens bij haar langs gegaan en ja ik kon het mij niet laten om daar met lege handen toe te komen , dus heb ik haar nog een kleinigheidje gemaakt vanmorgen .
Eerst dacht ik nog een klein doosje in een hartvorm te maken maar hiervoor moet ik eerst achter degelijke figuurzaagjes want ik moet hiervoor in 30mm dikke meranti zagen :? .
Dus heb dan maar iets anders bedacht .
Tijd om te vernissen was er niet meer dus het ik het naturel afgegeven .

IMG_5272.jpg


IMG_5273.jpg


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Hier nog even een paar foto's van het lampje en de naam als het vernist is .

IMG_5256.jpg


IMG_5258.jpg



groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Hehe dat ben ik vergeten te zeggen , ik heb een schattig knuffel konijntje gekregen :D .
Zij is niet zo een knutselaar :lol:


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Het was op men vrije dag weer zo'n triestig weertje buiten dus ja wat doe je dan :D
!!! KNUTSELEN !!!
Als eerste heb ik haar een klein juwelenkistje gemaakt .

IMG_5274.jpg


IMG_5278.jpg


IMG_5280.jpg


IMG_5281.jpg


En dan was er 's avonds weeral eens niets op tv dus ben ik maar een 2de werkje begonnen .
Dit is een theelichthoudertje .
Het is nog niet volledig klaar , maar om een gedacht te geven heb ik een afvalstukje gebruikt als voorbeeld.
En het kaarsje komt nog dieper in het hout maar hiervoor moet ik een ronde uitzagen met de figuurzaag en dan een dun plankje onder lijmen als bodem .

IMG_5283.jpg


IMG_5284.jpg


groetjes
ruben
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Haha! ik ken het helemaal. Doosje hier... bakje daar... plankje zus, kast je zo :lol:


Hoe heb jij dat juwelen doosje gemaakt?
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Heb een vraagje ,
ik zou het theelichthoudertje willen afwerken met olie .
Zou dit ook lukken met olijfolie ? :?
Iemand die dit al heeft geprobeerd ?
Of kan ik toch maar beter ergens danish oil of dergelijke bestellen ?
Alvast bedankt .


groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
En het theelichthoudertje is ook klaar , nog niet afgewerkt want ik twijfel hier nog wat over .

IMG_5292.jpg


IMG_5294.jpg


IMG_5295.jpg


IMG_5286.jpg


IMG_5288.jpg



groetjes
ruben
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ruben, je bent wel enorm verliefd he !!! Het zijn stuk voor stuk leuke projecten. smeer aub geen olijfolie op je werkstukken,neem dan zoiets als walnootolie wanneer je het toch bij de supermarkt wil halen,hahaha.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Gelukkig kijkt mijn vrouw niet op dit forum anders zou ze me vragen waaronm ik niet zulke romantische dingen maak :)
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Ik zal dan maar ergens een echte afwerkingsolie bestellen ;) .

ironmikie , men schoonbroer ( ook schrijnwerker) heeft het ook al mogen aanhoren van men zus :lol: .


Dank je voor de reacties :)

groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.