Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Bijzondere Houtsoorten(zaaghoutdraaihout!!)

Geachte lezer,

Er vallen regelmatig bijzonder bomen om op ons landgoed of er wordt gedund.Hierdoor hebben wij regelmatig zeer bijzondere houtsoorten in ons bezit waaronder, Buxus,
    veel:Taxus,Accacia,Eiken,Beuken,Linden,Essen,lijst erbes,Kersen en nog veel meer. Sommige van deze houtsoorten zijn 200 jaar oud en daardoor zeer bijzonder en zeer geschikt als draaihout of als zaaghout.

Bent u geintereseerd en wilt u weten wat wij momenteel aan bijzondere houtsoorten hebben liggen belt u dan even naar 0611450479 of reageer op het forum.

ps: momenteel hebben wij een paar mooie lange stukken van (circa 1,5m) buxus met een diameter van rond de 15/20cm en een paar dikke stukken taxus. Op de foto is een stuk taxus te zien. Daarnaast heb ik ook nog een zeer groot voetstuk van een oude taxus boom ( circa 60 cm doorsnee met wortels er nog aan) Met een houtklem uit de grond getrokken. Taxus was omgeduwd door een omgevallen beuk en de boom was daardoor helemaal ontworteld. En ik heb ook zo'n stuk van een oude buxus struik. (circa 13 cm doorsnee met wortels er nog aan en 30cm lang)

Mvg, Thomas

Attached files

Re: Bijzondere Houtsoorten(zaaghoutdraaihout!!)

Hallo Thomas

Om met een goede forum gewoonte te beginnen: Hartelijk welkom
    Dat zijn mooie stukken hout, is dit vers hout of heeft het ook al gelegen/gedroogd. En waar is dit mooie landgoed, kan ik er een en keertje komen kijken of wandelen. :?:

Hartelijke groet Hugo

Ah. Ik heb meneer al aan de telefoon gehad, en dit is een buitenkans voor houtbewerkers. Anders gaan de bijzondere houtsoorten naar de houthandel, en dan ben je meer geld kwijt mensen!!

(Ik vul even aan Thomas) Het hout ligt in Wassenaar op een landgoed.

Wellicht is het leuk om er een soort uitje van te maken met meer mensen??
    Wat voor mij interessant hout betreft, ik ben weg van rare stukken zoals die wortelkluiten waar je het over had en uiteraard knobbels/bulten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houthasses
    Ah. Ik heb meneer al aan de telefoon gehad, en dit is een buitenkans voor

Wellicht is het leuk om er een soort uitje van te maken met meer mensen??
    Wat voor mij interessant hout betreft, ik ben weg van rare stukken zoals die wortelkluiten waar je het over had en uiteraard knobbels/bulten.
    Ik voel een uitje aankomen, ik kan en heb er zeker tijd voor en zin in :lol:

hey hallo
    ik ben 6 maanden geleden bij bij thomas geweest even een beuken boom uit gekozen en die heeft hij keurig netjes om gezaagd en in de gewenste lengte afgekort en ook nog een antaal verschillende stammetjes meegenomen echt een leuk adres voor de houtbewerker die met vers hout overweg kan
    groetjes van leroy

En wat kost zo beuken boom dan?
    Gr

Forum Rechten