Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36
    Athanor
    Guest

Hammer C3 31 comfort

Beste mensen,

Ik heb een knoop doorgehakt met een geweldig mooi resultaat nl. de aanschaf van de Hammer combinatiemachine C3 31 comfort!! Al langere tijd heb ik zitten te dubben, maar andere investeringen gingen tot nu toe voor. Ik kon goed gebruik maken van de zomeraanbieding van Felder Nederland en mijn Robland goed inruilen. Ik heb enorm veel zin in mijn nieuwe machine waarmee ik denk met heel veel plezier te gaan werken. Er zijn genoeg wensen voor boekenkasten e.d. zodat ik er de komende winter volop mee aan de slag kan. Levering zal begin oktober zijn, dus da's nog geduld uitoefenen....

Ik zit me nog af te vragen of het zin heeft mijn 8 jaar oude Robland LX31 hier op het forum aan te bieden, zou daar serieuze belangstelling voor zijn?

Vrolijke groet van Fons

Attached files

Re: Hammer C3 31 comfort

Fons,

proficiat met de aankoop, die maand wachttijd gaat lang duren vrees ik

Mvg,

André

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Fons,

Er is zeker belangstelling op het forum. Niet geschoten is zeker mis !!

Ik denk dat er zeker belangstelling is voor jouw Robland.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

En ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Hammer, een uitgebreid gebruikersverslag lijkt me dus wel op zijn plaats :mrgreen:

Ik heb zelf dezelfde Hammer maar dan zonder freesfunctie en ben hier ontzettend blij mee. Dus ik geloof zeker dat dit een hele goede koop is

Athanor
    Guest

Dat is fijn om te horen Jan, ik heb lang rondgekeken en er over nagedacht en vertrouw erop hier een heel goede machine aan te hebben.

@Franksken: ik zal zeker nog verslag doen van mijn ervaringen!

Fons

Wow Fons, gefeliciteerd!!

jaap

Fons,
    Waarom vervang je je Robland van 8 jaar oud? Is de Hammer echt zoveel beter.
    Zelf heb ik een Robland van 15 jaar oud (X31) die waarschijnlijk volgend jaar vervangen gaat worden. Voor mij is de belangrijkste reden de beperkingen van de zaagtafel (te klein en onnauwkeurig ).

Mathieu

Athanor
    Guest

Matthieu, met hobbygebruik is de Robland inderdaad nog lang niet versleten. In de basis is het ook een zeer degeljke machine. Je noemt zelf al een paar belangrijke argumenten, de instellingen van de machine zijn lastig repeteerbaar te maken. Bovendien wil ik nog veel kasten maken waar ik lang plaatmateriaal voor nodig ben, en dat is met de Hammer en een formaatzaagtafel van 2 meter natuurlijk een droom! Dat de schaaftafels bij vandikte schaven beide tegelijk omhoog geklapt kunnen worden en dan niet in de weg staan zoals bij de Robland is ook een voordeel. Het geheel is zoveel verfijnder in werking dat ik verwacht met veel plezier mijn hobby hiermee te kunnen voortzetten. Ik had dit al langere tijd in gedachten en nu het budgettair kan dacht ik: gelijk toehappen des te eerder heb ik er plezier van. Bovendien heb ik mezelf een mooi verhaal verteld, waarbij "bedrijfseconomisch" de jaarlijkse kosten niet eens zoveel hoger uitkomen, de hoge restwaarde van een Hammer in acht genomen.

Zo ongeveer....

Fons

Forum Rechten