D2 lijm verwijderen/oplossen na uitharden

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hallo


Ik ben een kast aan het maken met voor geprimerde MDF. Zoals hier op het forum gelezen heb ik de randen met een laagje verdunde PVA D2 lijm ingesmeerd. Nu dat smeren is blijkbaar een beetje te veel geklieder geworden, het meeste heb ik onmiddelijk met een natte spons verwijderd. Maar ik heb toch nog wat druipers gevonden (heb ongeveer 50 stukken MDF), sommige daarvan kan ik gewoon wegkrabben wegwrijven met een spons. Maar er blijven dus nog heel wat druipers achter. Iemand een idee hoe ik die eruit krijg zonder mijn primer laag naar de ###### te helpen.

Thanks,

Samuel
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Schuren zou mijn voorkeur hebben. Met krabben is de kans op beschadigingen groter en het risico dat de primer aan de lijm blijft hangen ipv het hout. Als je schuurt en je schuurt net door de primer heen, zodat je heel lichtjes wat haartjes hout ziet, is dat voor het verder lakken geen probleem. En je zult toch de primer moeten schuren voordat je gaat lakken.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.