Ra ra ra, wat word het?

tuoh

Oud hout
Gisteren een nieuw projectje opgestart, waarvan er vandaag een eerste tipje van de sluier word opgelicht :D
Voor het eerste onderdeel heb ik een restje kromme planken Robinia gebruikt, die kon ik voor iets anders toch niet gebruiken :cry:

Het word een traag bouwproces, heb het te druk met andere bouwprojecten om aan dit stuk veel tijd te besteden, maar eens het klaar is gaat het heel wat makkelijker werken worden.

Hierbij ook de eerste foto's.

Mvg,

André

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Andere''

Ik ben niet zo''n goeie gokker maar na jou verhalen over de botenbouw lijkt het mij een onderdeel voor een BOOT. :?:

Wanner kan ik de hoofdprijs komen ophalen :lol:

Hartelijke groet Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Mmm......krom hout ->gevlakt->segmenten gezaagd en verlijmd..........Zo maak ik een vaas of een schaal....Ik heb geen idee wat het gaat worden....draagblad voor de koffie??
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
ik zie twee achthoeken wat volgens mij cirkels gaan worden, werken moet er makkelijker van worden, dus ik denk een houten segway om niet meer de werkplaats op en neer te hoeven lopen
 

tuoh

Oud hout
Morgen een tweede tip, namelijk een foto van een stukje gerecupereerde hardware :D nodig voor de werking van het geheel.
Het ding gaat NIET gebruikt worden waarvoor het in eerste instantie ontworpen is.

Mvg,

André
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Ik gok op een houten (stoot)kar, waarvan je ondertussen de wielen verlijmd hebt... :cool:
 

tuoh

Oud hout
Hierbij dan de tweede tip, en dat is zoals gemeld een foto.
Misschien gaat er her en der nu een lichtje branden, denk eraan, het voorwerp gaat NIET gebruikt worden waarvoor het eigenlijk dient.

Een van de voorgaande posters kan als helderziende wel wat gaan bijverdienen, die kwam namelijk al aardig in de buurt :D

Mvg,

André

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dan zou ik er een pers van maken, alleen hij wordt niet gebruikt voor het primaire doel waarvoor ie gemaakt is wordt aangegeven, dus dan maar een toestel om poelies en asjes los te trekken, of toch.....
vr.gr. Jan Pranger.
Tot 10/11 sept. bij goed weer???
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Haha, Arthur zou er al snel een vingerpers van maken om centjes te innen;-)

De hardware is van een bankschroef, een pers lijkt me ook de meest logische verklaring. Maar dit stond niet echt in de eerdere antwoorden, waarvan er ééntje heel dicht in de buurt kwam...

Ik wacht het wel af;-)

Steven
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Was er al bang voor dat ik er naast zat, was ik zomaar vergeten dat een duvel veel te zwaar is in de ochtend.
Dat kan alleen maar betekenen dat er ook plek op moet zijn voor koffie en/of bollekes :p
 

tuoh

Oud hout
En hierbij een derde foto (= tip) misschien word het nu duidelijker?

@Arthur, daar had ik nog niet aan gedacht, goed idee eigenlijk. Maar die uitgeperste bezoekers zien we nadien nooit meer terug natuurlijk.

@Frank, voor de middag een duveltje, nee bedankt, dan krijg ik geen twee stukken hout meer verlegd. 's morgens houden we het bij Palm, daar blijf je kalm van.
Mvg,

André

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.