afstelapparaat

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
hoi allen,
Al lang wilde ik zo een handig en nuttig afstelapparaat voor het afstellen van zaag/frees diepte hebben, echter ik vond dit veel te kostbaar (ongeveer € 200). Nu heb ik er zelf een gemaakt van multiplex 18 mm en een metalen lineaal van de Gamma en een busje spuitlak ( € 1,50) Het was wel even een precies werkje maar hij doet het prima en ik ben er dan ook heel blij mee.
gr. Nol.

Attached files
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Rick, je neemt het hoogst/ verst uitstekende punt van zaag/frees. Het werkt heel simpel, zeker voor het snel en precies instellen van de frees is het eigenlijk onmisbaar.
gr. NOl
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Inderdaad Franksken dat is een heel schappelijke prijs. Ik kende verder alleen modellen van metaal en in grotere uitvoering speciaal voor stationaire frees(30x30cm). Dit was dan ook hetgeen ik zocht. Voor de bovenfrees is de uitvoering van Trend ideaal.
gr. Nol
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
franksken zei:
Nol, dit is inderdaad onmisbaar voor de hoogteinstelling van de frees. Jouw model is knap gemaakt, maar Trend heeft iets gelijkaardigs, en de prijs is heel schappelijk:
http://www.trend-uk.com/en/BE/product/G ... rial_.html


Das idd ook wat ik zocht. Beroerde is dat in als Hollander naar de craftsupllies site word gestuurd en dus niet fijn hoor... Kun je eerst allerlei accounts gaan aanmaken.... :x
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Oei, das handig! Had ik eerder moeten weten :p .
Als je er 1tje gaat bestellen klusfoobje, wil je er dan 1 extra mee bestellen?
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
uhm, euh , ik heb de boe gecanceld... ook de andere spullen.

Wil wel heel graag zo'n ding maar ik blijf geen accounts aanmaken. Voor de site, allah, maar als je dan aangeeft dat je met Ideal wilt betalen moet je speciaal daarvoor WEEEER een account aanmaken.

Ergens houd het op hoor, ze willen verkopen en anders niet.

Hopelijk loop ik elders tegen zo'n ding aan.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Hoi Klusfoobje,
Als ik jou was zou ik het zelf maken, leuk om te doen, het is echt niet ingewikkeld en het kost weinig. alleen even accuraat werken.
Het wijst zichzelf.
gr. Nol.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Heb zelf iets in die aard gemaakt, alleen digitaal.
Heb ooit eens enkele digitale schuifmaten kunnen kopen aan €10/stuk.
Kocht er drie, en maakte met ééntje deze:

Ik ijk het op het blad van de machine die ik wil instellen, en dan op zaag of frees houden en ik kan digitaal tot op een honderdste mm mijn instelling volgen. Heel handig, snel en precies.

'De gaten', vraagt iedereen me, waarom die gaten??
Om makkelijk grip te hebben in elke positie waarin je het spul vasthoudt, en ook makkelijk weg te hangen zo.

Succes!

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat is een mooie verbetering Steven, dat op 0 kunnen zetten lijkt me reuze handig! Lidl heeft af en toe digitale schuifmaten voor weinig, daar komt de mijne ook vandaan en doet het al jaren prima.

jaap
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Voor de geïnteresseerden: ik heb vandaag een dergelijke "depth gauge" gekocht bij cappelleman machines in De Pinte (België) voor 12 euro. De eigenaar zei dat opsturen geen probleem was. Hierbij de link: http://www.capellemanmachines.be
En voor alle duidelijkheid: ik heb geen enkel commercieel belang bij deze winkel en ben er gewoon klant, maar gezien de interesse leek het me wel nuttig dit mee te geven.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Hoi Steven,
Ik was al zo blij met mijn afstelapparaat maar dat van jou lijkt me nog handiger en preciezer.
Bedankt ik denk dat ook zo een eentje ga maken.
gr. Nol.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.