Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: afstelapparaat

afstelapparaat

hoi allen,
    Al lang wilde ik zo een handig en nuttig afstelapparaat voor het afstellen van zaag/frees diepte hebben, echter ik vond dit veel te kostbaar (ongeveer € 200). Nu heb ik er zelf een gemaakt van multiplex 18 mm en een metalen lineaal van de Gamma en een busje spuitlak ( € 1,50) Het was wel even een precies werkje maar hij doet het prima en ik ben er dan ook heel blij mee.
    gr. Nol.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: afstelapparaat

Ziet er inderdaad handig uit. Welk punt neem je als meetpunt op je zaagblad??

Rick, je neemt het hoogst/ verst uitstekende punt van zaag/frees. Het werkt heel simpel, zeker voor het snel en precies instellen van de frees is het eigenlijk onmisbaar.
    gr. NOl

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Nol, dit is inderdaad onmisbaar voor de hoogteinstelling van de frees. Jouw model is knap gemaakt, maar Trend heeft iets gelijkaardigs, en de prijs is heel schappelijk:
    http://www.trend-uk.com/en/BE/product/G ... rial_.html

Inderdaad Franksken dat is een heel schappelijke prijs. Ik kende verder alleen modellen van metaal en in grotere uitvoering speciaal voor stationaire frees(30x30cm). Dit was dan ook hetgeen ik zocht. Voor de bovenfrees is de uitvoering van Trend ideaal.
    gr. Nol

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franksken
    Nol, dit is inderdaad onmisbaar voor de hoogteinstelling van de frees. Jouw model is knap gemaakt, maar Trend heeft iets gelijkaardigs, en de prijs is heel schappelijk:
    http://www.trend-uk.com/en/BE/product/G ... rial_.html

Das idd ook wat ik zocht. Beroerde is dat in als Hollander naar de craftsupllies site word gestuurd en dus niet fijn hoor... Kun je eerst allerlei accounts gaan aanmaken.... :x

Oei, das handig! Had ik eerder moeten weten :P .
    Als je er 1tje gaat bestellen klusfoobje, wil je er dan 1 extra mee bestellen?

uhm, euh , ik heb de boe gecanceld... ook de andere spullen.

Wil wel heel graag zo'n ding maar ik blijf geen accounts aanmaken. Voor de site, allah, maar als je dan aangeeft dat je met Ideal wilt betalen moet je speciaal daarvoor WEEEER een account aanmaken.

Ergens houd het op hoor, ze willen verkopen en anders niet.

Hopelijk loop ik elders tegen zo'n ding aan.

Hoi Klusfoobje,
    Als ik jou was zou ik het zelf maken, leuk om te doen, het is echt niet ingewikkeld en het kost weinig. alleen even accuraat werken.
    Het wijst zichzelf.
    gr. Nol.

Heb zelf iets in die aard gemaakt, alleen digitaal.
    Heb ooit eens enkele digitale schuifmaten kunnen kopen aan €10/stuk.
    Kocht er drie, en maakte met ééntje deze:

Ik ijk het op het blad van de machine die ik wil instellen, en dan op zaag of frees houden en ik kan digitaal tot op een honderdste mm mijn instelling volgen. Heel handig, snel en precies.

'De gaten', vraagt iedereen me, waarom die gaten??
    Om makkelijk grip te hebben in elke positie waarin je het spul vasthoudt, en ook makkelijk weg te hangen zo.

Succes!

Attached files

Forum Rechten