Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: mijn plekje

mijn plekje

Hallo houtwormen
    Vandaag heb ik mijn kity k5 opgehaald,en het is zo goed als in nieuwstaat.
    Nu moet ik dus eerst het varkenhok uitmesten en gereedmaken voor houtbewerking.

Eerst romelde ik wat met auto's maar dit is nooit goed van de grond gekomen door mijn gezongheid.(hartprobleempjes)
    Hierdoor ben ik in aug 2009 gestopt met werken.
    Nu ben ik niet het type dat op de bank blijft zitten en verder niets meer onderneemt.(kon wel in het begin goed op de bank blijven en wat met de pc klooien)
    Nu wil ik dan serieus aan de gang met hout,en zoals jullie kunnen lezen (voorstellen) is het mij niet helemaal vreemd,laten we zeggen ik kan goed met machines omgaan en heb een redelijke kennis van techniek.

Nu ga ik dus mijn schuurtje aanpassen.
    Het is een halfsteens schuurtje uit de jaren 60 van 2,7 bij 5meter,ik wilde deze aan de binnenkant rondom aftimmeren met met multiplex van 15mm of 16mm.Nu wilt het lot dat ik een hoop plaatjes van 15x300x600 kan kopen en hier wil ik de wanden mee betimmeren en gelijk isoleren.(op een raamwerk natuurlijk)
    Hierbij kan ik dan gelijk mijn kity goed gaan gebruiken overal groefjes in maken met veer dit dan op de frees en vlanvandiktebank,als dit dan klaar is moet er een kast gemaakt worden voor de afzuiger van electrabeckum ook maar gelijk mee overgenomen.Daarna komt het elktra en verlichting aan de beurt.
    Als dit dan klaar is heb ik een mooi houten kistje waar ik in kan werken.
    Natuurlijk ga ik foto's plaatsen van de vooruitgang
    Maar ik hoop wel dat jullie met suggesties komen voor wat betreft de techniek bv de afzuiging waar moet je rekening mee houden.
    Alle gereedschap aan de wanden (in principe is het een groot gereedschapsbord)of in een aparte kast, laden of schappen.
    en wat tedoen met de wanden ,schilderen lakken of helemaal niets aan doen.
    Ik wil het wel een mooie uitstraling mee geven want hoe neter het er uit ziet des te beter wordt het bijgehouden.

Nou ik zie jullie reakties graag.
    mvg
    Vincent

Re: mijn plekje

Hallo Vincent

Ik weet niet of jij verwarming hebt in de schuur, en hoe ziet je vloer er uit na de varkens? Als je een vloer van beton hebt dan zou ik er een paar platen osb/underlaiment op leggen. Je merkt in de winter wel waarom.

HG Hugo

Mooi project zon schuurtje opknappen.

Je zal merken dat als je wat fanatieker wordt met houtbewerken dat ook in de koude wintermaanden de handen gaan jeuken, dus inderdaad verstandig om de boel te isoleren. Ik zou adviseren gewoon grenen underlayment of evt. OSB te gebruiken (allebei watervast verlijmt) daar zit al een messing en groef in en is een stuk goedkoper dan multiplex. Een nog goedkopere en oerdegelijke oplossing is gipsvezelplaat (brandwerend). Daar kan je itt. gewone gipsplaat gewoon zooi aan ophangen en bevestigen. Als isolatiemateriaal XPS of EPS kan je zo tegen de muur plakken met een paar dotten purschuim en je hoeft niet aan de gang met een dampscherm oid.

En idd. wat hugo zegt een kale betonvloer gaat veel warmte verloren en ook niet fijn om op te staan als het vriest. Dit kun je net zoals de wanden met een framewerk en XPS/EPS platen en dan betimmeren met underlayment/OSB.

Maar hé dat is hoe ik het zou doen. Het is jouw feestje Succes ermee

De vloer dat is een goeie,daar had ik nog niet aan gedacht,ik heb toch al snel koude voeten.
    Maar de wanden doe ik met dat multiplex kost bijna niks ong 1,60 per vierkante meter.
    En die dampwerende folie is ook een goed idee.
    Dakje ook maar gelijk doen dan,en jullie gooien met namen die ik nog nooit gehoord heb.

Deze maandag ga ik het varkenskot leeg halen,morgen komt zoonlief zijn spullen ophalen dus dat scheelt ook weer.
    Mijn dochter heeft mijn foto toestel en dat krijg ik morgen terug dus kan ik weer kiekjes maken van het kot,en jullie goed op de hoogte houden van het begin af aan. :lol: :lol:

En ik kan dadelijk mijn eigen speakers bouwen voor de audio hobby.voor de kenners back loaded horn speakers van 1100x360x520 dus een aardige kast,mdf en dan een mooie fineer en poetsen met een of andere wax of olie.

ik hou jullie op de hoogte
    mvg
    Vincent

Je schrijft dat je eerst de wanden afmaakt en dan het elektra.
    Ik zou eerst de elektra doe en daarna de wanden afwerken.
    Dan heb je geen leidingen die in de weg zitten.

Beetje late reaktie van mijn kant,(even iets belangrijkers tedoen)maar ik wil het elektra juist op de muur dan kan ik het later makkelijker uitbreiden.
    DE schuur is wel opgeruimd maar door de vele bruikbare rommel en de verbouwing is het weer een zooitje totdat alles weer zijn plekje heeft.

Zo even wat fot's plaatsen.

Attached files

Zoals jullie zien heb ik al wat werk gedaan.De achterwand is niet heel strak ,maar hier komt toch de schappenwand en afzuig installatie te staan

Links gat het wel strak worden omdat deze wand gebruikt gaat worden als gereedschapswand.De plaatjes multiplex zijn jammer genoeg maar 12mm maar met wat versteviging gaat het wel lukken.

Een vloer komt er niet maar wel een rubber mat.

Bedenk wel dat dit een oud schuurtje is uit ong 1960 en wat voor 15jaar geleden aan de kopsekanten opnieuw is bespijkerd met kraaldelen. het schuurtje meet 2700x5000.

De wanden worden met verf van de action geschilderd grondverf ong3,50 lak hoogglans 5,65.
    Al de balken heb ik van de buurman deze ging verhuizen en moest de carpoort afbreken.
    Wel even op de kitty doorgezaagd in 2 keer en daarna onder de vlakvandiktebank door.

In de plaatjes multiplex die de gereedschapswand vormen heb ik sleuven gefreesd ook weer op de kitty
    Vandaag ge ik de veren zagen die er in moeten komen en lijm dit met de lijm alweer van de action(via dit forum op gewezen).

Zoals jullie wel kunnen lezen is het een low buget schuurtje.
    Alle elektra bekabeling komt van mijn buurman die aan het verhuizen is,zo ben ik wel optijd begonnen met de schuur verbouwing.

Kosten tot nu toe
    2x blik grondverv 7,00
    2x hoogglans wit 6,30
    100x multiplex plaatjes 40,00
    Schroeven 16,00

Nog aanteschaffen

$x tlbak 60,00
    stopcontacten 3x stekkerdoos industrieel 45,00
    eventueel klein materiaal 25,00

Zo zie je maar het hoeft niet zo duur

Hallo Viny

Ziet er al aardig uit. Daar is straks best wel ruimte om eens flink te houtwormen :lol: :lol:
    Ik heb een vraagje: 100x multiplex plaatjes 40,00. Hoe ziet dat er uit, dikte, maat enz?

Hartelijke groet Hugo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armadaman
    Hallo Viny

Ziet er al aardig uit. Daar is straks best wel ruimte om eens flink te houtwormen :lol: :lol:
    Ik heb een vraagje: 100x multiplex plaatjes 40,00. Hoe ziet dat er uit, dikte, maat enz?

Hartelijke groet Hugo
    Hallo armadaman
    Die plaatjes multiplex zijn nieuw 595x300x12 en keurig haaks,ze komen van een bouwer van systeem plafonds en hij heeft deze over.Deze week nog even 200 stuks halen altijd handig voor laadjes in mijn werkbank,koffertjes voor gereedschap,afsluiters voor de afzuig insallatie,vakverdeling in laadjes en koffertjes,kastje voor mijn stofmasker,etc,etc,etc,
    Als je wilt kan ik je wel in kontakt brengen met de verkoper als je maar wat voor mij overlaat :lol: :lol:

Forum Rechten