lintzaagbladen

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
wie heeft er een goed adres voor lintzaagbladen. Ben op zoek naar een blad met een breedte van 10 tot 16 mm, liefst bimetal of carbide en een hoektand. Een hoektand is meer een haakje dan de gebruikelijke tanden waarbij de hoek tussen de tand en het bald 90 graden is. Bij een hoehtand is dat ca 5 graden en daardoor net iets agressiever in zijn afname.
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
ik moet even nadenken waar ik mijn lintzaagbladen haalde, nu heb ik geen lintzaag dus ook geen bladen nodig.
wel heb ik deze link, maar weet niet of het is wat je zoekt

http://www.bm-techniek.nl/index.php?page=categorie&cat=Lintzagen&gclid=CJCy1oeJj5gCFQtbQgodqxlN1g

de meeste goede slijpbedrijven verkopen ook zagen en frezen
leitz oertli en zo zijn er wel meer


*edit*
je kunt beter op bandzaag of bandzagen zoeken dan op lintzaag

een andere link gevonden hier kun je tandsteek en tandvorm varieren
http://www.maridegroot.nl/Bandzagen.html
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
he bas-

als je zo linten kan vinden hier in nederland hoor ik het heel graag van je -ik heb het inmiddels al opgegeven.zeker de hoektand is hier zover ik weet niet te krijgen.voor de rest kunnen de meesten niet lassen laat staan de las zo afwerken dat je geen hobbel krijgt.hoorde laatst wel van iemand die goede ervaring had met linten van Leitz(hebben meerdere vestigingen in nl) maar ik ben er nog niet achteraan gegaan.
nog een ander iemand had het over HEMA zagen uit duitsland- misschien dat de hoektand daar wel een optie is.

success
annette
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
leitz heeft verschillende vestigingen maar wat ze ook hebben is een slijpservice ze komen je slijpwerk halen en de week erop weer terugbrengen en tevens heeft de man boeken bij zich met alles wat ze verkopen waaronder zaagbanden voor de lintzaag
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.