Opbergbakje voor kaarten

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Soms is het lekker om wat "kleine"projecten te maken die niet al teveel tijd kosten. Voor een kennis had ik een bakje gemaakt voor zijn visitekaartjes. Nu dan een opbergbakje voor de afspraakkaarten.

Houtsoorten : esdoorn,mahonie met warrige structuur en kleur
Afwerking : 1 laagje walnotenolie
Bekleding : karton met fluweel

Attached files
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Is hij een arts, dat hij afsprakenkaarten gebruikt? Misschien een heel stomme vraag, maar levert die walnootolie geen risico voor mensen met een notenallergie?

Wel een mooie combi trouwens, dat esdoorn en mahonie.

Arthur
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Arthur : yep, is inderdaad een arts. notenallergie? hmmm had ik niet aangedacht.

@Sam : De kans is groot dat ik inderdaad de hoeken wat ga afronden om zo de "tear-out" weg te werken
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooi gemaakt Rick, bij elke werkstukje zien de zwaluwstaarten er strakker uit! En ook een mooie hout combinatie.

@sam ponette, de noten allergie is wel een serieus probleem. Hier op school (de kinderen eten er 2 x per dag) wordt alles wat naar noten riekt vermeden en wordt ook uitdrukkelijk regelmatig vermeldt aan ouders als zij de kinderen wat meegeven voor traktatie ed.

In ernstige gevallen ook noten -en pindaolie vermijden, zie hier nog een uitgebreid artikel.

jaap
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
hey Rick

ziet er goed uit nette staarten, daar zal die arts wel blij mee zijn met al die luxe :)

Greoten Bas
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Jaap: ik neem de notenallergie wel degelijk serieus. Maar deze geldt enkel voor de vruchten van die bomen, niet voor het hout. Maw: de allergie betreft inname van bepaalde bestanddelen van het vruchtvlees. In sommige gevallen kan iemand zelfs verwerkte noten wel eten en onverwerkte niet.

Het is dan ook een voedselallergie.

Al zie ik nu wel dat ik wat dingen heb verwisseld.. had wat snel gelezen en dacht dat de afwerking met tungolie was gebeurd.

Anyway, vraag aan je klant de dokter of het een probleem is?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.