Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Opbergbakje voor kaarten

Soms is het lekker om wat "kleine"projecten te maken die niet al teveel tijd kosten. Voor een kennis had ik een bakje gemaakt voor zijn visitekaartjes. Nu dan een opbergbakje voor de afspraakkaarten.

Houtsoorten : esdoorn,mahonie met warrige structuur en kleur
    Afwerking : 1 laagje walnotenolie
    Bekleding : karton met fluweel

Attached files

Re: Opbergbakje voor kaarten

Is hij een arts, dat hij afsprakenkaarten gebruikt? Misschien een heel stomme vraag, maar levert die walnootolie geen risico voor mensen met een notenallergie?

Wel een mooie combi trouwens, dat esdoorn en mahonie.

Arthur

leuk bakje

ga je nog iets doen met die hoek? Lijkt een beetje jammer van de zwaluwstaarten als er al een stukje van de hoek af is, niet?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Arthur : yep, is inderdaad een arts. notenallergie? hmmm had ik niet aangedacht.

@Sam : De kans is groot dat ik inderdaad de hoeken wat ga afronden om zo de "tear-out" weg te werken

voor notenallergie zou ik niet veel schrik hebben. de allergie geldt enkel voor de vruchten van een notenboom

http://nl.wikipedia.org/wiki/Notenallergie

Mooi gemaakt Rick, bij elke werkstukje zien de zwaluwstaarten er strakker uit! En ook een mooie hout combinatie.

@sam ponette, de noten allergie is wel een serieus probleem. Hier op school (de kinderen eten er 2 x per dag) wordt alles wat naar noten riekt vermeden en wordt ook uitdrukkelijk regelmatig vermeldt aan ouders als zij de kinderen wat meegeven voor traktatie ed.

In ernstige gevallen ook noten -en pindaolie vermijden, zie hier nog een uitgebreid artikel.

jaap

hey Rick

ziet er goed uit nette staarten, daar zal die arts wel blij mee zijn met al die luxe

Greoten Bas

Jaap: ik neem de notenallergie wel degelijk serieus. Maar deze geldt enkel voor de vruchten van die bomen, niet voor het hout. Maw: de allergie betreft inname van bepaalde bestanddelen van het vruchtvlees. In sommige gevallen kan iemand zelfs verwerkte noten wel eten en onverwerkte niet.

Het is dan ook een voedselallergie.

Al zie ik nu wel dat ik wat dingen heb verwisseld.. had wat snel gelezen en dacht dat de afwerking met tungolie was gebeurd.

Anyway, vraag aan je klant de dokter of het een probleem is?

Forum Rechten