TV meubel met een beetje extra.

  • Onderwerp starter DervishD
  • Startdatum
D

DervishD

Guest
Iedereen met een plasma of lcd weet het, het geluid uit die dingen is ronduit bagger. Een aantal weken geleden zat ik met mijn vriendin een film te kijken en ze kreeg ineens een briljante ingeving, ze zei; "Peter, kun je niet een tv kast maken met luidsprekers er in?" Daar ben ik dus eens over na gaan denken en ik ben samen met een vriend die zelf al meerdere luidsprekers heeft ontworpen en gebouwd tot een ontwerp gekomen. Voor het dagelijkse tv kijken gebruiken we nu alleen de speakers in het meubel. Het geluid is door het ontwerp van mijn vriend zeer goed. Een mooi strak laag (niet teveel) dat precies goed is voor het dagelijkse tv kijken gecombineerd met een zeer goed midden gebied en ingetogen hoog. Als we een film kijken komen de luidsprekers die ik ook volgens een ontwerp van diezelfde vriend heb gebouwd er ook bij (en het lcd scherm is inmiddels vervangen voor een 50 inch plasma).

Attached files
 
D

DervishD

Guest
Tijntje zei:
Bioscoop is niet meer nodig voor jou. ziet erg goed uit.

Hehe, nee. Heb je gelijk in. Vooral de Panasonic 50 inch plasma tv die we nu hebben is fenomenaal. Als we 's avonds een film kijken dan dimmen we het licht en schakelen we de grote speakers ook in, dan is het net of we in een echte bioscoop zitten.

Ik heb trouwens uit onze vriendenkring al meerdere verzoeken gekregen voor een tv meubel met geintegreerde center speaker. Kan nog druk gaan worden :lol:
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Mooi spul

maar waarom waarom waarom moeten die vrouwen altijd wat op die luidsprekers zetten :evil: :evil:
 

WR1944

Oud hout
Dat spullen op luidsprekerkasten zetten is een onuitroeibaar vrouwelijk fenomeen. Zo is m'n eerste boxenset ook optisch verziekt, vochtkringen in het fineer. De volgende boxen die ik ga maken zullen geen plat vlak hebben om iets op te zetten. Het zal wel een graadje moeilijker zijn maar de bovenkant wordt enigszins afgerond en gaat misschien ook iets naar achter hellen. Dat zal ze leren. :twisted:
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Gewoon een goeie rampenfilm opzetten, lekker hard. Trillen die spulletjes zó van je boxen af. "Oeps schat, ik zei nog dat het niet zo'n goed idee was..." ;-)

Arthur
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
WR1944 zei:
Dat spullen op luidsprekerkasten zetten is een onuitroeibaar vrouwelijk fenomeen. Zo is m'n eerste boxenset ook optisch verziekt, vochtkringen in het fineer. De volgende boxen die ik ga maken zullen geen plat vlak hebben om iets op te zetten. Het zal wel een graadje moeilijker zijn maar de bovenkant wordt enigszins afgerond en gaat misschien ook iets naar achter hellen. Dat zal ze leren. :twisted:


Dat is de oplossing :D
 
D

DervishD

Guest
ArtHarg zei:
Gewoon een goeie rampenfilm opzetten, lekker hard. Trillen die spulletjes zó van je boxen af. "Oeps schat, ik zei nog dat het niet zo'n goed idee was..." ;-)

Arthur

Zal ik je eens wat grappigs vertellen, deze foto is gemaakt voor we Avatar keken. Tijdens de film trilde dat vogel geval wat op de linker luidspreker stond er af hehe. Er staat nu niks meer op de luidsprekers :lol:

Voor de rest heb ik het gevecht tegen prullaria allang opgegeven. Dat is net zoiets als een baksteen wiskunde proberen te leren, volledig nutteloos :roll:
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Woohoo, mooi meubel , leuke speakers ook.
Naar welk ontwerp zijn die speakers gebouwd, en wat voor units zijn toegepast?
Zit zelf ook te denken aan een tv/audio meubel, en gezien de WAF wordt deze gedeeltelijk gesloten.
Het enige wat in zicht gaat komen zijn de streamer, een logitech squeezebox, onze chineese video opneem doos met hardeschijf, en..uiteraard mijn twee buizen eindversterkers :)
De rest komt achter drie zebrano deurtjes.
Als alle hout in huis is en het ontwerp compleet, zal ik een topic openen.
Wel gaaf hoor, een center speaker geintergreerd in je meubel.
Zie ik het goed: kan daar een doekje voor??
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ziet er mooi uit! En blijkbaar een zeer hoge WAF. Wie kent die afkorting?

Gr. @lex
 
D

DervishD

Guest
wupsie zei:
Woohoo, mooi meubel , leuke speakers ook.
Naar welk ontwerp zijn die speakers gebouwd, en wat voor units zijn toegepast?
De speakers zijn de Scan Speak Reference Plus en de center is op hetzelfde ontwerp gebaseerd, beide gebruiken dus units van Scan Speak. Ik zal mijn vriend die de center heeft ontworpen eens vragen of hij de tekening nog op zijn pc heeft staan (ik ben de tekening na de bouw verloren). Hij heeft ook het ontwerp van de Reference Plus gemodificeerd en verder verfijnd voor een strakker laag en een iets meer neutrale klankweergave.

Zie ik het goed: kan daar een doekje voor??
Dat zie je goed, daar kan een doekje voor ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.