bosch pts 10 tafelcirkelzaag

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik had een Bosche Groen afstandsmeter. Na paar keer gebruik in twee maanden was het scherm gebarsten , waarschijnlijk in broek of borstzak. Opgestuurd naar Bosch met twee keer de reactie "hij moet gevallen zijn anders kan het scherm niet kapot gaan, dus geen garantie". En er zat geen kras op.
Ik heb serieus overwogen om nooit meer Bosch te kopen en ze dat ook laten weten. Maar na een paar keer Makita toch weer Bosch Blauw erbij gekocht:), maar loop met een grote boog om Bosch Groen heen.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Een kennis had een Bosch blauw bovenfrees die defect was in de garantie. Werd gerepareerd maar aangezien dat redelijk lang duurde heeft hij maar een nieuwe gekocht. Nadat reparatie retour was heb ik hem van hem overgenomen. Na 2x frezen ( in MDF) stopte hij er weer mee. Dus maar weer naar Bosch opgestuurd. De frees kon nu niet meer gerepareerd worden, het anker was verbrand door overbelasting wat geen garantie is.

Had het helemaal gehad met Bosch Blauw. Mijn schoonvader, die aannemer was, had nog een blauwe Bosch staan die ik van hem heb gekregen die het tot op heden nog steeds doet. Ook als ik MDF moet frezen :)

Maar als ik electrisch gereedschap wil kopen zal het geen Bosch meer zijn
 

ivovdgrift

Nieuw lid
8 dec 2017
1
0
How how how RoTo.... ik nodig je uit om mijn machines te komen bekijken, die zijn kraaknet ! Ik vind het inderdaad logisch dat je een machine met veel stofontwikkeling kraaknet houdt... daarom net mijn verwondering dat ie kapot gaat ! De motor zuigt verse lucht aan aan de binnenzijde, nét daar waar al het zaagsel naar beneden valt ! Ik ben reeds 35 jaar technieker aan hoog-gesofistikeerd materiaal, ik kan ( al zeg ik het zélf ) wel degelijk onderscheid maken tussen een "slecht onderhoud" en een ontwerpfout. Als je ooit de PTS10 een keer kan bekijken, dan zal je mij 100% gelijk geven. Aanzuig van koeling voor de motor ( door middel van de ventilatorschroef op de motor ) doe je niet in een stofrijke omgeving.
Wanneer de nieuwe motor erin gaat bouw ik de machine om. ( word vervolgd na ombouw ).
toch bedankt voor je inbreng. :)

Johnny,
Heb je deze zaag ooit nog omgebouwd?
 

JanSchryvers

Actieve deelnemer
18 jun 2017
27
0
hallo,
Ik heb gezien dat meerdere mensen hier antwoord op hun problemen met de bosh pts10 kregen ik hoop dat dat voor mij ook het geval gaat zijn.
Een half jaar geleden heb ik mijzelf een bosh pts10 aangeschaft. Het probleem dat ik hiermee heb is dat mijn slede hoger lag dan de rest van de tafel ik heb dit toen 'opgelost' door het mechanisme waarmee de slede bevestigd is te verwijderen en het blad erin te leggen met was papier eronder zodat alles gelijk was. Ik heb in de winkel bij een toonzaalmodel gekeken en die had hetzelfde probleem. Is dit de bedoeling of kan ik dit makkelijke oplossen of is deze zaag gewoon onnauwkeurig? en moet ik om nauwkeurig te zagen iets anders kopen?

Groeten Jan
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Bosch leest ons forum zelfs op zondag, kreeg het verzoek om de naam van de medewerker die genoemd wordt te verwijderen.....

jaap

Beste heer/mevrouw,

Op de volgende pagina van u staat in een bericht van een van uw gebruikers mijn naam.
Dit is afkomstig uit een email naar de persoon vanuit de klantenservice van Bosch waar ik werkzaam ben.
Ondanks dat wij onze namen in de emails naar klanten zetten, is het wenselijk als er met onze gegevens volgens dezelfde richtlijnen word omgegaan zoals wij dit ook doen met die van klanten.

Helaas heeft het lid van uw website mijn naam niet gemaskeerd.
Graag zou ik aan u willen vragen om het bericht aan te passen en mijn naam te maskeren en ‘GDPR proof’ te maken.
De rest van het bericht mag uiteraard blijven staan ter verdere informatie voor uw gebruikers.

https://www.woodworking.nl/showthread.php?3726-bosch-pts-10-tafelcirkelzaag/page4

Met riendelijke groet,

naam verwijderd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.