lintzaag

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
heey hallo allemaal. net lid van de clup en beginnend klusser :)

Ik ben van plan een lintzaag te gaan kopen van proxxon zijnde http://www.kruis.nl/artikelen/728170/pr ... 240-e.html

Nu is mijn vraag, voor minder geld heb je ze natuurlijk ook wel, maar ik neem aan dat deze nauwkeuriger is beter af te stellen en gewoon betere kwaliteit.
Heeft iemand ervaring met deze machine, of zeg je voor hetzelfde geld heb ik een beter idee. mij lijkt het wel wat maar heb geen ervaring met een lintzaag ( nog :) )

Ik hoor het graag van jullie

Grt HF
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
He, welkom hier.

Proxxon maakt veel mooie dingen, dit is daar zeker een voorbeeld van. De grote vraag is :
Waarvoor ga je de machine gebruiken ?

De machine heeft een zeer beperkte zaaghoogte en wel een heel klein blad. Wanneer je alleen heeeel klein spul wil zagen zal dat best gaan maar dit zou je bv ook kunnen doen op een 2e hands lintzaag.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
hey,

ik gebruik deze lintzaag (of een voorloper ervan) op mijn werk om maquettes mee te maken. En zoals alles bij proxxon is het daar ook voor bedoeld. Grote spullen kan je er niet mee doen.

Verder wel heel gebruiksvriendelijk, redelijk nauwkeurig en een mooi bijna vlak zaagbeeld. Pas enkel op dat je steeds met afzuiging werkt, anders breekt het zaaglint binnen het uur!
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Ik ga toch maar voor een model welke wat steviger werk aankan, ik ben van plan een tweede hands aan te schaffen. iemand suggesties voor welk model ik het best zou kunnen gaan, wil zo tussen de 150 en 200 euro uitgeven.

Grt HF
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
HF, er is al redelijk veel geschreven over lintzagen en de eventuele optie's. Misschien is het handig dat je even wat terugleest op het forum.

Ik heb zelf een oude Inca staan. Ruim binnen budget!!
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Ja ik heb onderhand aardig wat gelezen, heb nu een scheppach hbs 32 vario op het oog, volgens mij is dat een oude machine maar wel kwaliteit. ga hem van de week halen voor 100 euro met 2 extra zaaglinten erbij, ben benieuwd :)

Grt HF
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Ik heb ook een scheppach hbs 32 vari 2de hands gekocht in Nederland.
Was er in het begin niet wild van, maar nu wil ik het niet meer kwijt!
Prima ding, zeker een aanrader.

Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Scheppie zei:
rudy, waarom was je er in het begin niet wild van maar nu wel?
Scheppie,
Eerste indruk was speelgoed, en de kleuren!
Maar na de eerste plankjes, moest ik mijn mening grondig herzien.
Het zagen verloopt zeer goed en proper, maar ik zal nog veel moeten leren!

Mvg,
Rudy
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hee ik heb mijn scheppach 32 vario hoor, moet nu werken maar zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen. Heeft iemand toevallig de gebruiksaanwijzing in digitale vorm of evt scannen. De aandrijfriem zit wat los en wil niet dingen gaan veranderen zonder dat ik weet wat ik doe.
Hoi Allemaal grt HF
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
ik heb hier nog een lintzaag staan, zelfde formaat als die jij wil, ik gebruik hem niet hooguit 4 keer gebruikt. hij mag weg voor 100 euro als je belang hebt.
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
jesse heb je die zaag nog staan? wat voor lintzaag is dat?
Het zou kunnen dat ik daar wel belang bij heb :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.