legplank+blinde verbinding

berke

Actieve deelnemer
31 mrt 2010
52
0
Hallo,
Ik wil 2 leggers of legplanken maken in amerikaans noten.
Nu zou ik deze aan de muur willen bevestigen zonder dat je hier iets van ziet.
Iemand een idee hoe ik deze best kan maken, of zijn hier profielen voor in de handel te verkrijgen?
Afmetingen worden ongeveer 120X22x2,8.
Mvg, Kris
 

berke

Actieve deelnemer
31 mrt 2010
52
0
Hallo Arthur,
De plank moet inderdaad modern strak worden, dus zonder steunen.
De plank zal niet extreem zwaar belast worden. ( geen boekenplank)
Het zou meer een eye-catcher moeten worden met enkele design-retro spulletjes erop.
Mvg, Kris
 

RickT

Actieve deelnemer
5 aug 2011
31
0
sloophout.punt.nl
Bij IKEA verkopen ze planken met het z.g. lack systeem
Het lack systeem kan je echter ook zelf maken.
10mm draadeinde kopen. Een stuk van 20cm nemen. Een gat van 10cm in de muur boren en het eind met bouwkit bevestigen. In je plank (die wel solide moet zijn dus geen honingraat spul) een gat boren van 10cm en de boel bevestigen. Het moet wel allemaal recht en pas maar het draadeinde is eenmaal bevestigd in de muur iets te buigen.
Succes.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103632

edit: Plank zwevend ophangen http://www.gamma-belgie.be/Klustips/pag ... itemId=204
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Als ze tussen 2 of drie muren komen kan je er misschien groeven uitrekken van bv 15mm breed en 17mm diep, dan latjes van 15 bij 15mm tegen de muur vast maken waarover je tablet met de groeven over schuift en deze met montagelijm erop bevestiggen. Natuurlijk groeven vooraan wel arreteren.
 

beverstaart

Nieuw lid
25 aug 2010
14
1
Ik heb verborgen dragers gekocht bij een keukenhandel ,je moet ze infrezen aan de achterzijde met een malletje en daarna boren ,volkomen onzichtbaar en 2 pluggen in de muur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.