Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

legplank+blinde verbinding

Hallo,
    Ik wil 2 leggers of legplanken maken in amerikaans noten.
    Nu zou ik deze aan de muur willen bevestigen zonder dat je hier iets van ziet.
    Iemand een idee hoe ik deze best kan maken, of zijn hier profielen voor in de handel te verkrijgen?
    Afmetingen worden ongeveer 120X22x2,8.
    Mvg, Kris

Re: legplank+blinde verbinding

Kan je iets meer vertellen? Hoe zwaar zullen ze belast worden? Mogen er steunen onder of moet het modern strak "puur plank" worden?

Arthur

Hallo Arthur,
    De plank moet inderdaad modern strak worden, dus zonder steunen.
    De plank zal niet extreem zwaar belast worden. ( geen boekenplank)
    Het zou meer een eye-catcher moeten worden met enkele design-retro spulletjes erop.
    Mvg, Kris

Bij IKEA verkopen ze planken met het z.g. lack systeem
    Het lack systeem kan je echter ook zelf maken.
    10mm draadeinde kopen. Een stuk van 20cm nemen. Een gat van 10cm in de muur boren en het eind met bouwkit bevestigen. In je plank (die wel solide moet zijn dus geen honingraat spul) een gat boren van 10cm en de boel bevestigen. Het moet wel allemaal recht en pas maar het draadeinde is eenmaal bevestigd in de muur iets te buigen.
    Succes.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103632

edit: Plank zwevend ophangen http://www.gamma-belgie.be/Klustips/pag ... itemId=204

Er zijn in de handel beperkt nastelbare steunen voor te koop. Zie o.a. de catalogus van hafele product nummer 283.33.910 [url]http://easylink.hafele.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/HNL-EasyLink_HNL-Site/nl_NL/-/EUR/Haefele_ViewOfferDetail-StartSavePageable?CatalogCategoryID=oW_AqBlZTzMAAA EbApIioEqo&ProductUUID=PLLAqBlZXXwAAAEbKU0ioErO&Si ngleObjectPageableID=3iLAqBlO2GYAAAExwBcRKKCD&Orig ProductContext=Haefele_BrowseCatalog-Category&GlobalIndex=0&NavigationSource=Image/url] Ik weet niet waar je woont maar een goede ijzerwaren en gereedschappen zaak heeft dit vaak op voorraad.

Als ze tussen 2 of drie muren komen kan je er misschien groeven uitrekken van bv 15mm breed en 17mm diep, dan latjes van 15 bij 15mm tegen de muur vast maken waarover je tablet met de groeven over schuift en deze met montagelijm erop bevestiggen. Natuurlijk groeven vooraan wel arreteren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Zoek eens op buis of luiveldragers zoals:DEZE
    Onder aan de pagina staat er een van 160mm lengte.

Gr Ed

Ik heb verborgen dragers gekocht bij een keukenhandel ,je moet ze infrezen aan de achterzijde met een malletje en daarna boren ,volkomen onzichtbaar en 2 pluggen in de muur

Forum Rechten