Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: chipwood schaal

chipwood schaal

Wie goedkoop een grote schaal wil draaien gaat even naar de hobbymarkt en haalt een reststuk chipwood.
    Dit is het resultaat: D 34 cm - voorgedraaid - zwart gelakt - gedraaid - en blank gelakt - vervolgens een waaiervorm in het zwarte gedeelte gedraaid met roterende staalborstel (slecht te zien op foto overigens).
    Resultaat een moderne overal passende decoratieve schaal. Bevalt ie?
    vr,gr. Jan Pranger.

Attached files

Re: chipwood schaal

Ja, simpel en toch eenvoudig :-) En een mooi resultaat! Lukt het om het midden van de schaal glad af te werken? Ik kan me voorstellen dat ruw spaanplaat een crime is om af te stoffen...

Arthur

het bevalt zeer zeker!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

He, dat heb ik nog nooit gezien. Goed gelukt project. Heb je nog iets van een "porienvuller"gebruikt ?

Artharg/Rick.
    Het is inderdaad ruw materiaal. Dat betekent zeer grondig schuren. Ik laat de draaibank langzaam lopen en houd de draaiende excentrisch bewegende schuurschijf er tegenaan. Het effect is een redelijk glad oppervlak met kleine putjes tussen de verzels. Ik lak wel 6/7 keer. wanneer de lak handdroog is weer in de langzaam draaiden draaibank en met een roterende messing borstel van midden naar buiten bewegen. Dit geeft een mooi spiraaleffect in de zwarte lak en geeft het geheel een chic (sjiek) karakter.
    Overigens bedankt voor de lovende woorden .
    vr.gr. Jan Pranger.

Goh dat dat kan, leuk experiment. Van de gekste stukken hout kun je nog wel iets maken. Dus wat is het volgende, een schaal uit MDF? :mrgreen:

Forum Rechten