Gepolymeriseerde Tungolie

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Waar oh waar.. Echte gekookte (ofwel voorgepolymeriseerde) Tungolie.
Gepolymeriseerde Lijnzaadolie (Ofwel 'BLO') kan ik zo krijgen, maar waarom niet de Tungolie variant die iets watervaster, lichter en harder is?

Op polietoeren.com stond een tijd terug 'BTO' maar dat hebben ze nu niet meer. Weet iemand een adresje waar dit nog te krijgen is. Erg raar trouwens dat Baptist alleen rauwe Tungolie verkoopt, die toch niet echt bruikbaar is tenzij je siccatieven toevoegt, maar dat is minder duurzaam dan daadwerkelijk 'koken'..

Die mooie Biopin bootolie van Tuoh kan uiteraard wel, maar dat is wel erg duur.. ;)
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Geen idee waar dat te koop is.
Ik ben wel eens recepten tegengekomen om van rauwe lijnzaadolie, gekookte lijnzaadolie (boiled linseed oil oftewel BLO) te maken. Misschien werkt dat ook voor tungolie ? Valt allicht te proberen.
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
voorgepolymeriseerde tungolie is toch diegene die snel droogt?

naar mijn weten is die tungolie gewoon bij ron van zaltbommel (politoeren.com) verkrijgbaar, ik heb er paar weken geleden nog een busje gehaald. ik ga het altijd ophalen omdat het vlakbij mijn huis is, ron is een aardige man die altijd goed advies en uitleg geeft.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Hallo Mark,

Ik heb de meneer van politoeren.com al een tijd terug gemaild(maanden terug). Ik zag daadwerkelijk 'gepolymeriseerde Tungolie' op zijn site staan en wou wat kopen, maar het was al op en tevens zijn laatste partij en hij zou geen nieuwe meer kopen. Alleen de gewone 100% tungolie heeft hij nu, dat is dus gewoon de rauwe (die inderdaad sneller droogt dan lijnzaadolie, maar weer minder snel dan gepolymeriseerde lijnzaadolie).

Bij mijn weten heeft hij dus de gewone, en die kan ik overal wel krijgen. Het is die gepolymeriseerde Tungolie die ik wil hebben, nog een slag beter dan gepolymeriseerde lijnzaadolie.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Heren,
Omdat we vaker vragen krijgen over oliesoorten die we nog niet of niet meer in het assortiment hebben zijn we momenteel met een olieproducent in overleg om te kijken of we deze producten (weer) op maat kunnen gaan maken.

Wordt dus aan gewerkt...

Wie op de hoogte wil blijven van deze activiteit houdt onze gratis nieuwsbrief in de gaten (zie http://www.rons.biz/contents/nl/d50_Nieuwsbrief.html )


Deze link werkt niet bij mij. Zijn er meer forumers die dit probleem hebben?
 

beansr

Actieve deelnemer
20 jan 2016
71
18

Probeer het hier eens, veel kennis en ervaring met olie.
Zelf goede ervaring mee en geeft ook goede lezingen.
Ben klant en geen relatie oid bij dit bedrijf
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Deze link werkt niet bij mij. Zijn er meer forumers die dit probleem hebben?

Probeer het hier eens, veel kennis en ervaring met olie.
Zelf goede ervaring mee en geeft ook goede lezingen.
Ben klant en geen relatie oid bij dit bedrijf
houtolie.nl is de toko (het winkeltje) van Ron van Zaltbommel. En heeft niet heel regelmatig een nieuwsbrief
politoeren.com is overgenomen door meubeluniek van Richard Vermeulen en die heeft zeker een nieuwsbrief

Groetnis,
Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.