Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Gepolymeriseerde Tungolie

Waar oh waar.. Echte gekookte (ofwel voorgepolymeriseerde) Tungolie.
    Gepolymeriseerde Lijnzaadolie (Ofwel 'BLO') kan ik zo krijgen, maar waarom niet de Tungolie variant die iets watervaster, lichter en harder is?

Op polietoeren.com stond een tijd terug 'BTO' maar dat hebben ze nu niet meer. Weet iemand een adresje waar dit nog te krijgen is. Erg raar trouwens dat Baptist alleen rauwe Tungolie verkoopt, die toch niet echt bruikbaar is tenzij je siccatieven toevoegt, maar dat is minder duurzaam dan daadwerkelijk 'koken'..

Die mooie Biopin bootolie van Tuoh kan uiteraard wel, maar dat is wel erg duur..

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Re: Gepolymeriseerde Tungolie

Geen idee waar dat te koop is.
    Ik ben wel eens recepten tegengekomen om van rauwe lijnzaadolie, gekookte lijnzaadolie (boiled linseed oil oftewel BLO) te maken. Misschien werkt dat ook voor tungolie ? Valt allicht te proberen.

ach dan probeer je toch eerst het kleine potje biopin bootolie...

Daar heb ik nu toch al 2 meubels mee afgewerkt en heb nog genoeg over voor minimum eentje extra.

voorgepolymeriseerde tungolie is toch diegene die snel droogt?

naar mijn weten is die tungolie gewoon bij ron van zaltbommel (politoeren.com) verkrijgbaar, ik heb er paar weken geleden nog een busje gehaald. ik ga het altijd ophalen omdat het vlakbij mijn huis is, ron is een aardige man die altijd goed advies en uitleg geeft.

Hallo Mark,

Ik heb de meneer van politoeren.com al een tijd terug gemaild(maanden terug). Ik zag daadwerkelijk 'gepolymeriseerde Tungolie' op zijn site staan en wou wat kopen, maar het was al op en tevens zijn laatste partij en hij zou geen nieuwe meer kopen. Alleen de gewone 100% tungolie heeft hij nu, dat is dus gewoon de rauwe (die inderdaad sneller droogt dan lijnzaadolie, maar weer minder snel dan gepolymeriseerde lijnzaadolie).

Bij mijn weten heeft hij dus de gewone, en die kan ik overal wel krijgen. Het is die gepolymeriseerde Tungolie die ik wil hebben, nog een slag beter dan gepolymeriseerde lijnzaadolie.

Heren,
    Omdat we vaker vragen krijgen over oliesoorten die we nog niet of niet meer in het assortiment hebben zijn we momenteel met een olieproducent in overleg om te kijken of we deze producten (weer) op maat kunnen gaan maken.

Wordt dus aan gewerkt...

Wie op de hoogte wil blijven van deze activiteit houdt onze gratis nieuwsbrief in de gaten (zie http://www.rons.biz/contents/nl/d50_Nieuwsbrief.html )

En je post het vast op ons forum Ron! De snelste manier om je nieuws te verspreiden.

jaap

Forum Rechten