Creusen DS 7150 TS

Fons68

Nieuw lid
19 okt 2009
6
0
Hallo,
Ik heb een vraagje, mijn Creusen slijpmachine doet helemaal niets. Ik heb de spanning onderzocht, door de schakelaar heen, bij indrukken groen, spanning op de uit en spanning op de condensator.
Kan het zijn dat deze stuk is (had ik ook al eens bij een stofafzuiger)
Ik weet niet meer als je deze op Ohm doormeet of hij dan hoogohmig of juist kortgesloten dient te zijn...
Iemand een antwoord?

Groet Fons uit Arnhem
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Wat Donald Duck zegt klopt, maar dan wel als je alléén de condensator meet. Als-ie in een gesloten circuit zit meet je de rest van het circuit mee. Het is niet gezegd dat je dan ook een hoge weerstand vindt.

Arthur
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Maar je kan op deze manier niet zien of de capaciteit is teruggelopen van de condensator.
Als de capaciteit te laag wordt zal de motor ook niet meer starten.
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo,

ik heb hetzelfde gehad en door elctricien ter plekke na laten kijken maar deze kon ook niets vinden ( ook alles doorgemeten) dus weer in elkaar gezet en daarna deed ie het weer als vanouds , wat het geweest is weet ik niet maar het belangrijkste is dat hij het weer doet.
succes

gr Leendert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.