Houtzagerij Fons

A

Athanor

Guest
Vandaag mijn mini houtzagerij opgestart!

Als sinds het voorjaar ben ik in het bezit van enkele interessante stammetjes hout max. 20 cm in doorsnede. Daar wilde ik platen van zagen, maar moest er een hulpstuk voor maken voor de lintzaag. Nu maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een hulpstuk gemaakt met een pijpklem waarmee ik stammen tot 80 cm kan zagen. Hiermee kan ik kiezen waar ik de eerste snede wil maken, door het hart of daarbuiten. Daarna het hulpstuk uitgebreid als zaaggeleider om de halve stammen tot platen te zagen, in dit geval 17 mm. dik. Zie de foto's voor de eerste productierun.

Fons







Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Fons, mooi om te zien dat je idee werkt. Perfecte manier om aan hout te komen. Je moet dan wel wat geduld hebben voordat het hout droog is.Het plezier om iets te maken met hout wat je zelf gezaagd heb is enorm groot!!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Goed doordacht idee Fons. Lijkt mij ook wel een veilige manier met een mooie zaagsnede. Geeft ongekende mogelijkheden voor exclusieve stukjes hout.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.