Anti-splinterstrip

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hey allen,

Ik heb zoals een aantal anderen hier een festool invalzaag met geleiders (en ook de bovenfrees), maar van die geleiders wil de rubberen anti-splinterstrip al wel een verslijten :)

Tot nu toe heb ik gewoon de strip even losgehaald en verschoven. Maar ja, op een gegeven moment is dat ook op. Ik heb ook al wel een papier gebruikt enzo, maar ja dat is ook maar een lapmiddel (diende enkel om de lat te leggen, niet tegen splinters).

Maarja, zoals alles bij festool is een simpele strip rubber van 5meter nogal prijzig (22 euro...)

voorbeeld:
http://www.gerritse.nl/Toebehoren_b...estool_meer/226270/anti-splinterstrip_5000mm/

Wat is nu de vraag: kent er iemand een goedkoper alternatief? Mij gaat het vnl om het gebruiksgemak (moet ik minder liggen afmeten als ik de lat leg.) en de nauwkeurigheid van het zagen.

alvast bedankt!
 

WR1944

Oud hout
Houd er wel rekening mee dat de dikte van de strip vrij nauw luistert. De strip valt in een groef met een opstaand randje. Als de strip te dun is raakt die niet het hout en verlies je wat aan wrijvingskracht. Ook heb je een minieme verandering in de hellingshoek van de lineaal. Je zal waarschijnlijk de 90 graden instelling van de zaag ietsje moeten corrigeren. Hier kost die strip $32 dus daar zit weinig verschil in.
Ik weet niet of je de vroegere zwarte of de huidige heldere strip hebt maar die strippen zijn er alleen nog maar in transparant
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Zoek eens op buitenlandse (Engelse) sites. Jouw post deed me er aan denken dat ik ook een nieuwe strip nodig heb voor mn Makita lineaal. €17,50 in Nederland, 6 pond in Engeland. Lekker prijsverschil weer :shock: :x
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Dat spul kost nu eenmaal gewoon geld, doe je niets aan. Je kunt wel je lam zoeken naar een goedkoper alternatief maar dat kost je tijd en bedenk dat je dan ook nog transport kosten gaat krijgen n.a.w.

Door een tijdje de boel op te schuiven heb je je kosten al goedgemaakt, take your losses :)


Waar ik meer moeite mee had was vanmorgen bij Lekkerkerker... schuurpapiertjes halen voor dat fenomenale schuurklosje van ze.. alleen 120 grain in huis :roll: en de stofzuiger zakken voor 45 eurie per 5...

maar wat me het meest irriteerd isdat je dan eerst te horen krijgt, ja zeker, festool kan je allemaal los bestellen, dat is top, maar dat je dan wel per order 7.50 orderkosten krijgt.... Gevraagd of ik soms ook KLANT kosten erbij kreeg..... mafketels,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.