Holzher platenzaag

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Een vriend heeft een Holzher platenzaag te koop, Type 1205.

Nu ga ik binnenkort een keuken bouwen, en ik dacht dat het wel handig zou zijn om met deze machine de groote platen te dimensioneren, voordat ik ze op de tafelzaag doe. Natuurlijk kan ik ook een geleiderails nemen en een cirkel zaag etc

maar deze machines staan bekend om hun accuratesse en snelheid waarmee je verticale stops kan zetten zodat je keer op keer dezelfde afmetingen kan zagen (wat belangrijk is voor het maken van de cabinets

heeft iemand ervaring met deze machine
 

tuoh

Oud hout
Holzer, en Striebig verticale paneelzagen zijn zo accuraat dat je de panelen ineens op maat kan zagen.
Enkel grote stukken afkorten en daarna nog nazagen op een andere machine is hoegenaamd niet nodig :D
Heb vroeger veel jaren gewerkt met zowel Holzer als Striebig, en dat zijn gewoon puike machines, niks op aan te merken.

Mvg,

André
 

houtbewerking

Nieuw lid
24 jul 2011
4
0
Een dergelijke klus zou ik eerder met een Elcon aanpakken, maar dat is misschien persoonlijke voorkeur. Een Holzer is ook prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.