tijdschriften

A

Athanor

Guest
Hallo Hans,

Ik heb abonnementen op Fine Woodworking, Furniture & Cabinetmaking en Wooden Boat. Bovendien heb ik on-line abonnementen bij Fine Woodworking, geeft veel extra informatie, archieven en video's. Daarnaast heb ik tijdelijk een on-line abonnement op Fine Homebuilding vanwege mijn verbouwingswerk, heb er veel aan gehad wat de constructieprincipes betreft.

Ik ben zeer tevreden met mijn abonnementen, heb er veel uit geleerd.

Groet van Fons
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Op de site van de Arnhemse fijnhouthandel staat een link waar je een abonnement met korting kunt nemen op fine woodworking.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Als je via englishmagazines een abonnement neemt, krijg je dan ook toegang tot de internet doc's van finewoodworking.com?
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
naast finewoodworking ben ik ook op woodworking magazine (christopher schwarz) geabboneerd.

echt een aanrader.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Bij de leesgigant betaal je ruim 1.5 keer zoveel voor een abonnement op fine woodworking dan wanneer je dat direkt bij Taunton Press afsluit. Zeker als je voor meerdere jaren kiest. Bovendien werkt het amerikaanse abonnementensysteem een stuk klantviendelijker dan dat van ons. Ruim voor het aflopen van je abonnement krijg je hierover bericht. Als je niet zelf verlengt houdt je abonnement gewoon op. Als je een tijdschrift niet meer wil hoef je dus geen opzegtermijnen e.d. in de gaten te houden.

Ed
 
A

Athanor

Guest
peterderooij zei:
Als je via englishmagazines een abonnement neemt, krijg je dan ook toegang tot de internet doc's van finewoodworking.com?
Nou, dat verwacht ik niet. Die moet je online aanvragen (en betalen) dan kun je inloggen en beschikking krijgen over veel archiefmateriaal, maar vooral ook video tutorials, waaronder een aantal beginnersprojecten. Dit weekend nog een uitgebreide serie van the woodwhisper gezien speciaal voor FW gemaakt. Ook allerlei instructiefilmpjes zijn voorhanden welke je via een tweewekelijkse nieuwsbrief worden gepresenteerd.

Fons
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Dat klinkt heel interresant Fons, helaas heb ik (nog) geen creditcard maar die zal er binnekort wel komen. Bedankt voor je antwoord.

Peter
 

Schummie

Actieve deelnemer
21 mrt 2008
52
0
Hallo allemaal,

ik ben lid van Fine Woodworking en van Populair Woodworking en direct via de website met
creditcard. Werkt perfect en nooit problemen gehad, o ja 1 keer een beschadigd blad
van FWW, maar na een mailtje kreeg ik gelijk een nieuwe toegestuurd.
Ik wil ook graag lid worden van het blad WOOD, een populair blad in de US, maar die doen
heel moeilijk over de betaling.

Groetjes Schummie.
 
A

Athanor

Guest
Ik ben nog eens op de site van Fine Woodworking gaan kijken naar de mogelijkheden. Je kunt zonder een abonnement te nemen inschrijven voor de 14-daagse nieuwsbrief via de email. Je ontvangt dan informatie over projecten en publicaties waarvoor je vaak een on-line abonnement moet hebben. Maar de video's en beschrijvingen van beginnersprojecten zijn voor iedereen vrij te benaderen. Voor inschrijven op de nieuwsbrief zie deze link: http://www.taunton.com/finewoodworking/pages/fw_eLetterRegistration.asp

Voor een directe link naar de beginners tutorials:
http://www.taunton.com/finewoodworking/getting-started/index.asp

Je kunt het on-line abonnement 14 dagen uitproberen, moet echter wel je creditcard nummer opgeven en zelf binnen 14 dagen weer afmelden als je geen abonnement wilt. Zolang heb je toegang tot het archief en alle artikelen van elk nieuw nummer on-line in PDF en op die manier bekijken of je er wat aan hebt.

Groet van Fons
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Via http://www.popularwoodworking.com/uploa ... 004_WM.pdf kun je een nummer van popular woodworking in PDF bekijken.
Op het eerste gezicht vind ik het beter dan fine woodworking, mede omdat ik erg van de schrijfstijl van "the Schwarz" hou en er veel nuttige en duidelijke site notes zijn. Bijvoorbeeld op pagina 22 wordt met een simpele tekening uitgelegd hoe hout gezaagd uit bepaalde delen van de stam zullen drogen. Een ander mooi voorbeeld is het zagen van tafelpoten op pagina 17.
Bij FWW zijn de site notes zelfs voor mij als beginner zelfs vaak inkoppertjes laat staan voor de ervaren vakman, die zullen het als bladvulling zien.
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
De laatste tijd wordt ik helemaal dood gegooid met het aanbod de dvd van de afgelopen 100 jaar Fine Woodworking.

Is er iemand die deze gekocht heeft? :roll:

Ik zit er namelijk aan te denken deze aan te schaffen.
 
A

Athanor

Guest
Ik heb de DVD aangeschaft en mezelf als kerstcadeau gegeven :p

Hij bevalt me goed, de hele inhoud wordt op je harddisk gezet en is snel te benaderen. Niet in PDF formaat, maar wel af te drukken. Geeft me via de zoekmachine ook de mogelijkheid snel informatie op te zoeken, zoekt zelf indien gewenst op de inhoud van de advertenties. Ik kom overigens steeds meer artikelen tegen die uiteindelijk in thema's zijn samengebundeld en als boek van Taunton gepubliceerd zijn. Je kunt je mogelijkerwijs investeringen daarin besparen als je bereid bent veel zoekwerk te doen.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.