Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Wat heb ik nu weer gedaan.

Ik ben van plan om een kinderkruiwagen te maken. Maar dan wel een echte kleine. Zoals ze hier vroeger in het groot reden.
    Ik loop dus op de schroothoop opzoek naar inspiratie voor het wiel. Daar wil ik mee beginnen. Daar zit ook het meeste werk in. In elk geval drie hoepeltjes van ijzer.
    Stuit ik op een oude slijpsteen. Zo een die bij elke boerderij stond om de messen van de maaimachine te slijpen. De steen nog helemaal intact, maar het ijzerwerk..... drama. Ik kon de handel meenemen voor 10€. Ik heb het ook nog gedaan. Elke avond trouw inspuiten met kruipolie. Onwrikbaar blijft het ijzer. Ik blijf een week met kruipolie spuiten heb ik me voorgenomen. Dan gaat de slijptol erop en een vlammenwerper. :twisted:
    Draaien zal dat kreng!

Ik ben er ondertussen achter gekomen dat er een scheur in de waterbak zit. Tot mijn geluk hopelijk. Zeer waarschijnlijk is de steen rond. ... hopelijk.

Ik ga door tot het bittere einde. Scheur kan gesoldeerd worden. assen vervangen. De heleboel kan in een zuurbad wat mij betreft. (steen niet natuurlijk) Draaien zal dat oude kreng in mijn werkplaats!

Re: Wat heb ik nu weer gedaan.

ach, desnoods wordt het een wetsteen he ^^

In plaats van kruipolie gebruik DW40

Ik gerbuik allang geen kruipolie meer

dw40 heeft een vele beter penetratiegraad

Ik neem aan dat je WD40 bedoelt? (niet dat ik wil zeiken, maar je schrijft 2x DW40 en was benieuwd of er nog een variant is)

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Als je je realiseert dat WD-40 betekent Water Displacing spray (water verplaatsing) vergeet je het waarschijnlijk nooit meer. De 40 staat voor de 40ste poging van de chemicus om een effectief anti-corrosie middel te maken.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

WD40 word ook wel heksentuf genoemd. Dat moet wel genoeg zeggen over de vele vele toepassingsmogelijkheden die het spul heeft.

Zo leren we weer wat, had geen ID waar WD-40 nou voor stond.

Enne, waar blijven de foto's!? Zo'n mooi sloopproject willen natuurlijk graag volgen. :idea:

Ah, weer wat geleerd. Water Displacing dus! Ik noem het altijd vloeibaar monteur!

Binnenkort plaats ik wel wat foto's.
    Alles zit nog moer vast. Ik denk, dar het een hele operatie gaat worden om van dit schroot weer iets te maken.

het klinkt misschien raar, maar heb je al Coca Cola geprobeerd ?

je moest eens weten wat je daar mee los kunt krijgen

Forum Rechten